سی‌ان‌ان: ترامپ سندی محرمانه درباره حمله احتمالی به ایران را نگه داشته است

    کد خبر :998330
ترامپ سندی محرمانه حمله احتمالی به ایران

دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اختیار دارند که وی در آن اذعان می‌کند یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را پس از خروج از کاخ سفید نزد خود نگه داشته است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی از دونالد ترامپ در دست دارند که نشان می‌دهد او همچنان پس از خروج از کاخ سفید، اسناد محرمانه را نزد خود نگه داشته است که این موضوع می‌تواند منجر به حذف قانونی رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ادامه رقابت‌ وی برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده شود.

دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اختیار دارند که وی در آن اذعان می‌کند یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را پس از خروج از کاخ سفید نزد خود نگه داشته است.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی به نقل از منابع متعدد ناشناس نقل کرد که این فایل صوتی مشخص می‌کند ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، همچنان مطالب محرمانه را نزد خود نگهداری می‌کند.

دو منبع به سی ان ان گفتند که اظهارات ترامپ در این فایل صوتی نشان می‌دهد اگرچه او تمایل دارد این اطلاعات محرمانه را به اشتراک بگذارد اما از محدودیت‌های کنونی خود برای فاش کردن اسناد محرمانه آگاه است.

از سوی دیگر ترامپ این موضوع را رد کرده و یکی از نمایندگان وی اگرچه در مورد این فایل صوتی یا اظهارات خاص منتسب به ترامپ اظهار نظری نکرده اما این تحقیقات را دارای انگیزه سیاسی خوانده است.

استیون چونگ سخنگوی ترامپ گفت: این افشاگری‌ها تنها به دلیل ایجاد مشکلات سیاسی برای ترامپ و حامیانش طراحی شده و در پی شعله‌ور کردن تنش‌های موجود است.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ پس از ترک سمت خود در ژانویه ۲۰۲۱، با نگهداری اسناد محرمانه دولت ایالات متحده که برخی از آنها به عنوان فوق محرمانه شناخته می‌شوند، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

در آگوست ۲۰۲۲ این وزارتخانه فاش کرد که در حال تحقیق از ترامپ در مورد سرقت اسناد محرمانه کاخ سفید است زیرا به اعتقاد آنها، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور غیرقانونی اسناد محرمانه را در اختیار دارد.

جک اسمیت بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا که تحقیقات این وزارتخانه درباره ترامپ را رهبری می‌کند، همچنین در حال بررسی تلاش‌ها برای دست بردن در نتایج رای‌گیری و حفظ ترامپ در قدرت در انتخابات ۲۰۲۰ است که به حمله مرگبار ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا منجر شد.

یک منبع به سی‌ان‌ان گفت که بخش مربوط به سند ایران در این فایل صوتی حدود دو دقیقه طول می‌کشد و منبع دیگر سی‌ان‌ان نیز خاطرنشان کرد که بحث مربوط به ایران، بخش کوچکی از یک نشست طولانی‌تر است که در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ در باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر ایالت نیوجرسی برگزار شده است.

همه منابع سی‌ان‌ان این فایل صوتی را به عنوان یک مدرک مهم در پرونده احتمالی علیه ترامپ توصیف می‌کنند.

اکنون بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا بر این نشست به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی در مورد نحوه تعامل ترامپ با اسرار امنیت ملی آمریکا تمرکز کرده است.

دادستان‌ها از شاهدان در مورد این فایل صوتی و سندی که در این فایل به آن اشاره شده است در برابر هیات منصفه فدرال سوال کرده‌اند.

حتی این موضوع از نظر بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به حدی اهمیت داشت که آنها را بر آن داشت تا از ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دوران ترامپ هم در این باره بازجویی کنند.

جلسه ژوئیه ۲۰۲۱ در باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر ایالت نیوجرسی، با دو نفر که روی زندگی نامه مارک میدوز رئیس سابق دفتر ترامپ و همچنین دستیاران استخدام شده توسط رئیس جمهور سابق از جمله مارگو مارتین متخصص ارتباطات کار می‌کردند، برگزار شد.

منابع گفتند که شرکت کنندگان در این جلسه مجوزهای امنیتی که به آنها امکان دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را بدهد، نداشتند همچنین به گفته این منابع، میدوز در این جلسه شرکت نکرد.

افشای اینکه رئیس جمهور سابق و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حال بحث درباره یک سند محرمانه هستند، می‌تواند منجر به حذف قانونی ترامپ از ادامه رقابت‌ او برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده شود.

به نوشته سی‌ان‌ان، تحقیقات بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره این فایل صوتی همچنان ادامه دارد اما هنوز به هیچ اتهام کیفری بر علیه ترامپ منجر نشده است.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید