سپاه دامنه وسیعی از قدرت را در برابر دشمنان ایجاد کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۱۸
    کد خبر :1027139

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه می‌بایست دامنه وسیعی از عمل، قدرت و تأثیر را برابر دشمنان بزرگ و متعدد و متکثر با ابزارهای متنوع در تمامی عرصه‌ها ایجاد کند، امروز تنها مانع جهانی‌شدن غرب، انقلاب اسلامی است.

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز دوشنبه در اولین همایش سراسری طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و امت اسلامی گفت: امنیت، شکوه و اقتدار امروز ما نشئت‌گرفته از خون‌های پاک شهدا و مجاهدانی است که در این مسیر نورانی ایثارگرانه از جان گذشتند تا آرزوهای یک امت بزرگ را محقق کنند.

وی از انقلاب اسلامی به‌عنوان پدیده غالب در دنیای امروز نام برد و گفت: منحنی تحولات عالم نشان داده است که شعاع‌های درخشان انقلاب در جهان در حال گسترش است و قوس نزول دشمنان انقلاب اسلامی آغاز شده است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: با گذشت زمان جغرافیای انقلاب گسترده‌تر می‌شود و فضای تنفس دشمنان کمتر می‌شود و با نگاهی به جغرافیای منطقه ملاحظه می‌کنیم که دشمن هم به‌لحاظ هندسی، جغرافیایی و مساحت حضور و هم به‌لحاظ کیفیت سیطره، در حال نزول و کاهش است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث خروج دشمنان بزرگ از پناهگاه‌های راهبردی شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز در معرض فرسایش و زوال و پذیرش واقعیت‌های جدید شده‌اند و این تقابل واضح و آشکار است.

فرمانده‌کل سپاه افزود: دشمن وادار به تعطیل راهبردهای خود اعم از دولت‌سازی در عراق و افغانستان و تسلط بر گذرگاه‌های استراتژیک شده و در حال عقب‌نشینی از راهبردها و نقشه‌های شومی است که برای امت اسلامی در سر می‌پروراند.

وی با ابراز اینکه “تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز امروز کارکردی در روند مناسبات ما با سایرین نداشته است”، گفت: هر سرزمینی که عرصه تسلط دشمنان منطقه‌ای ما بود امروز دچار تحول شده است و اراده سیاسی دشمن افول یافته است و به‌رغم برخورداری از قدرت، ثروت و ابزارهای جنگ روانی و عملیات رسانه‌ای و تمام ظرفیت‌های موجود، برابر انقلاب اسلامی جز ناکامی و زوال، دستاوردی به‌همراه نداشته است.

سرلشکر سلامی در ادامه تأکید کرد: انقلاب اسلامی امروز در حال توسعه و ترویج گفتمانی و تحمیل اراده سیاسی در تحولات است و این مسیر بدون توقف در حال جریان است.

وی از عملیات طوفان الاقصی به‌عنوان جدیدترین رخدادی که نظام راهبردی دشمن را در معرض زلزله سیاسی و امنیتی قرار داده است نام برد و گفت: هرچند جغرافیای این عمل تاکتیکی است اما شعاع تأثیر آن جهانی است.

فرمانده‌ کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی به موضوعی جهانی مبدل شده است این مهم حقیقتی آشکار است و همگان شاهد قوس صعود انقلاب برابر قوس نزول جبهه استکبار هستند.

وی اضافه کرد: هر قدرتی به انقلاب اسلامی تکیه کرد شکست نخورد و بقا یافت اما در مقابل هر قدرتی به آمریکا وابسته شده است زوال و نابودی یافت و این واقعیتی انکارناپذیر است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: امروز حجم، جسم و وزن انقلاب اسلامی به‌قدری رشد یافته است که دشمن توان و یارای مقابله با آن را ندارد و دشمنان امید به شکست دادن آن را از دست داده‌اند و راهبرد آنها در این مقطع تنها تلاش برای ممانعت از شکل‌گیری شکست‌های بیشتر و حفظ وضع موجود است.

وی شور و نشاط امروز جامعه جوان در امت اسلامی را خاموش‌ناشدنی توصیف و تصریح کرد: هرچه دشمنان تلاش می‌کنند میدان‌های جنگ را برابر ما بگشایند روح جهاد در امت اسلامی شعله‌ورتر می‌شود و محاسبات دشمن را بر هم می‌زند.

فرمانده‌کل سپاه افزود: در این روند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دامنه قله‌ای که فرمانده معظم کل قوا در رأس آن قرار گرفته است، نقشی تعیین‌کننده در تقابل انقلاب اسلامی با استکبار ایفا می‌کند.

وی با تذکر اینکه در تقابل با دشمنان جهانی بدون برهم‌زدن تعادل قدرت نمی‌توان باقی ماند، گفت: آمریکا و متحدان آن، امروز انقلاب اسلامی را تنها پدیده‌ای می‌دانند که هرچه بیشتر با او درگیر شوند توان بیشتری می‌یابد و این واقعیت جبهه استکبار را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

سرلشکر سلامی توسعه گفتمانی و نرم‌افزار تولید توان بومی را از وجوه متمایز انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: ساختن سپاهی که بتواند اهداف بزرگ و متعالی را دنبال کند به‌عهده تلاشگران عرصه طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی راهبردی است.

وی اضافه کرد: سپاه می‌بایست دامنه وسیعی از عمل، قدرت و تأثیر را برابر دشمنان بزرگ و متعدد و متکثر با ابزارهای متنوع در تمامی عرصه‌ها ایجاد کند امروز تنها مانع جهانی شدن غرب، انقلاب اسلامی است و سپاه در آسیب‌ناپذیرسازی انقلاب، نقش برجسته‌ای دارد.

فرمانده‌کل سپاه یادآور شد: سپاه آموخته است که برای واژگون‌سازی تعادل قدرت‌ها به تکثیر قدرت با روحیه انقلابی بپردازد و این امروز به عنصری برای شکست دشمنان مبدل شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی گفت: امروز رژیم صهیونیستی بنابر اذعان همگان نه‌تنها متحمل شکست بلکه تحقیر شده است و حماس به‌تنهایی و بدون اتکا به قدرت دیگری، آنان را دچار شکست بزرگی کرده است.

سرلشکر سلامی افزود: صهیونیست‌ها دیگر هر تلاشی در ادامه انجام دهند تحقیر این رژیم را ترمیم نخواهد کرد؛ هیمنه پوشالی اسرائیل با عملیات حماس فروپاشید و واقعیت ناتوان آن برای همگان آشکار شد.

وی با بیان اینکه بمباران ساختمان‌ها در هیچ منطقی نشان قدرت نیست، اظهار کرد: امروز هویت جعلی رژیم صهیونیستی فرو ریخته و جز یک پوسته توخالی چیز دیگری از آن باقی نمانده است.

فرمانده‌کل سپاه جنگ غزه را اولین مرحله از فروپاشی زودرس رژیم جعلی صهیونیستی خواند و گفت: سال گذشته تمام جبهه استکبار به میدان آمده بود تا انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند و به‌فضل الهی توفیقی نیافتند اما امسال تمامی آنها هم نمی‌توانند سرپوشی بر شکست بزرگ و تحقیرآمیز صهیونیست‌ها بگذارند.

وی در پایان تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان پاسدار و محافظ انقلاب اسلامی در قلب مبارزه با جبهه استکبار قرار دارد و تمامی عرصه‌ها را فرصتی برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و خدمت‌رسانی به هموطنان قرار داده است و ساختن سپاهی قدرتمند به‌عهده تلاشگران عرصه طرح و برنامه‌ریزی راهبردی است.

تسنیم/

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید