سوپر لیگ اروپا بدون تیم‌های انگلیسی

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱
    کد خبر :897061

پس از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای تغییر در شیوه قانون بازی جوانمردانه مالی، پیگیری بنیانگذاران پروژه سوپرلیگ اروپا نسبت به عملی شدن این پروژه بیشتر شده است.

پروژه سوپرلیگ اروپا، تابستان گذشته با حضور ۱۲ تیم شامل ۶ تیم انگلیسی، سه تیم ایتالیایی و سه تیم اسپانیایی آغاز شد اما تهدیدهای یوفا و دخالت دولت انگلیس از موانع این پروژه بودند زیرا هر ۶ تیم انگلیسی و پس از آنها اینتر، میلان و اتلتیکومادرید انصراف دادند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که یوفا پاسخ اقدام انگلیسی‌ها را داده و به شکلی قانون بازی جوانمردانه مالی جدید را نوشته که تیم‌های لیگ برتر جزیره از تیم‌های سایر لیگ‌ها بیشتر سود می برند.

به همین دلیل سه تیم باقیمانده در پروژه سوپرلیگ، بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس نسبت به اجرایی کردن پروژه سوپرلیگ مصمم‌تر و آماده شدند که این تورنمنت را بدون تیم‌های انگلیسی برگزار کنند.

خاویر تباس رئیس لالیگا یکی از منتقدان اصلی سوپرلیگ اروپا، با اشاره به فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید به عنوان رئیس پروژه سوپرلیگ اروپا اظهار داشت: «فلورنتینو هرگز نمی‌بازد. او همیشه چیزی در چنته دارد. پروژه سوپرلیگ نیز از چندین سال قبل شروع شده که بیشتر ایده پرس بود تا باشگاه رئال مادرید. این پروسه همچنان ادامه داد. آنها قرار است روی یک پروژه دیگر کار کنند که  شکست خواهد خورد زیرا تیم‌های انگلیسی، یوفا، فیفا و لیگ برتر در آن حضور ندارند.»

به نوشته نشریه نیویورک تایمز، یوفا در قانون بازی جوانمردانه مالی جدید تیم‌ها را محدود کرده تا  ۷۰ درصد از درآمدشان برای هزینه امور فوتبالی‌شان هزینه کنند، این کاهش سقف برای تیم‌های لیگ برتر انگلیس به دلیل درآمد هنگفت‌شان از محل فروش حق پخش تلویزیونی مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و لیگ‌های دیگر اروپایی یعنی لالیگا، سری A، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه را به دلیل درآمد به مراتب کمتر نسبت به لیگ برتر با مشکل مواجه می‌کند بنابراین از لحاظ تئوری ممکن است که این لیگ‌ها قصد دارند راه خودشان را از یوفا جدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید