سوپراسپرت موتورميانی شورولت کوروت C8 معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۹:۳۱
    کد خبر :577344

جنرال موتورز از شورولت کوروت C8 استینگری مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد که از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد.

پس از سه سال آزمایش، هم‌اکنون پوشش‌ها در نهایت از روی شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ کنار رفته است. تعداد زیادی از نمونه‌های اولیه با پیشرانه وسط طی دهه‌های گذشته معرفی شده‌اند، ولی هیچکدام چراغ سبز برای تولید دریافت نکرده‌اند. پس از ۶۰ سال انتظار برای دیدن چنین خودرویی، سؤال بزرگ این است که آیا کوروت C8، ارزش انتظار را داشته است؟ مسئولان جنرال موتورز می‌گویند خریداران می‌توانند شورولت کوروت ۲۰۲۰ را با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار به دست بیاورند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، از پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر در کوروت جدید استفاده می‌شود که اگرچه بر مبنای پیشرانه LT1 موجود در شورولت کوروت C7 استینگری بهره می‌برد، اما اساساً پیشرانه کاملاً جدیدی است. پیشرانه جدید LT2 نامیده می‌شود.

پیشرانه شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ می‌تواند ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت (۴۹۵ اسب‌بخار در پکیج Z51) تولید کند که تغییر درخورتوجهی نسبت به قدرت ۴۶۰ اسب بخاری پیشرانه LT1 است. با این حال قدرت پیشرانه به‌طور انحصاری از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هر چند که راننده هنوز هم می‌تواند دنده‌ها را به‌صورت دستی از طریق پدال پشت فرمان تعویض کند.

در پکیج Z51، شورولت کوروت استینگری جدید می‌تواند در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد. هنوز زمان مربوط به ۴۰۰ متر و بیشینه سرعت این خودروی اسپرت مشخص نشده است؛ اما شورولت کوروت C7 ZR۱ می‌تواند در زمان ۲/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. بدین معنا که شورولت کوروت C8 جدید حداقل در یک سرعت‌گیری کوتاه می‌تواند پابه‌پای قدرتمندترین نسخه C7 حرکت کند.

طرح جدید پیشرانه وسط کوروت، کابین نورگیر درکنار دو صفحه‌نمایش دیجیتال برای داشبورد و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی به‌دست می‌دهد. آرایش ترتیبی بسیار خوب و راننده‌محور به نظر می‌رسد، در حالی که کنسول مرکزی بخش راننده را از سرنشین جدا می‌کند. در کنسول مرکزی انبوهی از دکمه‌ها وجود دارد که به‌صورت ردیفی و پشت سر هم قرار گرفته‌اند. در میان این دکمه‌ها می‌توان تعدادی را برای تنظیم تهویه در داشبورد و صندلی پیدا کرد. کسانی که با جستجوی قابلیت‌ها در صفحه‌نمایش مشکل دارند، می‌توانند این کار را به‌سادگی با فشار دادن یک دکمه انجام دهند.

قطعاً شورولت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ از سر تا پا خودروی کاملاً جدیدی نسبت به مدل‌های پیشین است. پکیج تقویتی Z51 ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم خنک‌کاری به همراه سیستم اگزوز بهتر اضافه می‌کند که باعث افزایش پنج اسب بخاری قدرت می‌شوند. کویل‌اورهایی در چهار گوشه خودرو وجود دارد که همراه‌با سیستم فرمان الکترونیکی باعث هدایت بهتر در پیچ‌ها می‌شود. سیستم کنترل مغناطیسی نیز هم‌اکنون در دسترس است و می‌توان از طریق چهار حالت موجود به اضافه دو حالت جدید، خودرو را کنترل کرد. در میان آن‌ها قابلیت جدیدی به نام حالت Z موجود است که سفارشی‌سازی کامل تمام تنظیمات را ارائه می‌دهد. تجهیزات الکتریکی همگی بخشی از پلتفرم خودروی دیجیتال C8 و معماری الکترونیکی است که امکان به‌روزرسانی آنلاین و بی‌سیم سیستم‌های کامپیوتری شورولت کوروت C8 استینگری را فراهم می‌کند.

اگرچه پیشرانه اکنون در وسط قرار دارد، اما طراحی بیرونی شورولت کوروت C8 به‌طور کلی درمقایسه با مدل C7 انقلابی نیست. ورودی‌های هوای جانبی، بی‌شباهت به آن‌چه در خودروهای مفهومی کوروت ایندی (Corvette Indy) و CERV III استفاده شده، نیستند. مانند مدل‌های قبلی کوروت، سقف می‌تواند برای تجربه هوای آزاد برداشته شود. بخش جلویی خودرو نیز می‌تواند کمی بالا بیاید تا رد شدن از روی موانع به خوبی انجام گیرد و برای سفرهای جاده‌ای، فضای کافی در صندوق جلو برای قرار دادن دو کیف کوچک وجود دارد.

در عقب خودرو نیز می‌توان یک چمدان معمولی یا شاید دو کیف مخصوص گلف قرار داد. شورولت قصد دارد نسخه‌ای از کوروت جدید را با فرمان سمت راست هم ارائه دهد.

تغییراتی که گفته شد به‌تنهایی نشان‌دهنده اهمیت شورولت کوروت جدید هستند؛ اما یکی از موارد جذاب درباره این خودروی اسپرت جدید، قیمت آن است. اگرچه قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نشده است، اما جنرال موتورز برآورد می‌کند که کوروت C8 استینگری با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار روانه بازار خواهد شد. قیمت آن تنها کمی بیشتر از مدل کنونی C7 است و احتمالاً‌ بتواند نقش مهمی در اقبال خریداران برای شورولت کوروت ۲۰۲۰ بازی کند. حتی اگر قیمت نهایی کوروت ۲۰۲۰ به ۷۰ هزار دلار هم برسد، باز هم به نظر مناسب و معقول می‌رسد.

علاوه بر نسخه اصلی شورولت کوروت C8 سقف‌دار و مجهز به سقف جداشونده، جنرال موتورز قصد دارد نسخه کانورتیبل (روباز) این خودروی اسپرت را هم راهی بازار کند. به همین علت در مراسم رونمایی، پیش‌نمایشی از شورولت کوروت C8 کانورتیبل هم برای علاقه‌مندان نشان داده شد که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید. احتمالاً این نسخه طی چند ماه آینده به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید