سونی سال 2022 کمبودی در عرضه کنسول پلی استیشن 5 ندارد

    کد خبر :834252

سونی در اواخر سال 2020 کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 را عرضه کرد. کنسولی که علی رغم کمبود تراشه تاکنون بیش از 10 میلیون دستگاه آن به فروش رسیده و سریع‌ترین فروش را بین کنسول سونی داشته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–شرکت سونی اخیرا گزارش مالی خود برای 3 ماهه نخست سال مالی جاری را منتشر کرده است. در این گزارش به چندین شاخص مهم اشاره نموده است: فروش کنسول PS5 از مرز 10 میلیون دستگاه فراتر رفت و ورژنی از این کنسول مجهز به درایو نوری نیز دیگر با ضرر به فروش نمی‌رسد. همچنین کمپانی ژاپنی اعلام کرد که به منظور تحقق اهداف مطلوب ترسیم شده برای فروش پلی‌استیشن 5 طی سال مالی جاری، تراشه‌های نیمه‌هادی موردنیاز خود را به میزان کافی ذخیره نموده است. سال مالی کنونی در ماه مارس سال 2022 به پایان خواهد رسید.

هیروکی توتوکی؛ مدیر مالی سونی به اظهارنظر در این زمینه پرداخت. به گفته وبسایت Twinfinite، این مدیر تائید کرد که سونی قصد دارد تا در سال مالی جاری 14.8 میلیون دستگاه کنسول PS5 را به فروش برساند. غول ژاپنی در 3 ماهه نخست سال مالی موفق به فروش 2.3 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 5 شد. بدین‌ترتیب فروش کلی کنسول PS5 به 10.1 میلیون واحد رسید. چنان‌چه کمپانی قادر به گردآوری تعداد کافی تراشه و تحقق هدف از پیش ترسیم شده خود باشد؛ در این‌صورت تعداد کل کنسول‌های فروخته شده تا ماه مارس 2022 به 22.6 میلیون دستگاه خواهد رسید.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که میزان تقاضا برای پلی‌استیشن 5 کماکان در سطح بالایی قرار دارد. فروش آخرین مجموعه از کنسول‌ها در DNS بار دیگر چنین ادعایی را مورد تائید قرار می‌دهد. تمامی موجودی این کنسول‌ها ظرف مدت 20 دقیقه فروخته شد. این موضوع میزان تقاضا برای کنسول‌های جدید را به خوبی نمایان می‌کند.

در جریان رویداد انتشار گزارش مالی سونی برای دوره 3 ماهه منتهی به روز 30 ژوئن اعلام شد که تعداد کل کنسول‌های PS5 فروخته شده به 10.1 میلیون دستگاه رسیده است. بعلاوه بر اساس اعلام گزارش، شمار کل کنسول‌های پلی‌استیشن 4 فروخته شده به 116.4 میلیون دستگاه رسیده است. تنها در دوره 3 ماهه آخر، تولیدکننده ژاپنی موفق به فروش 2.3 میلیون واحد از آخرین نسل کنسول‌های گیمینگ خود شده است. چهارمین نسل از پلی‌استیشن نیز فروش 500 هزار واحدی را تجربه کرد. این رقم در مقایسه با فروش 1.9 میلیون دستگاهی PS4 طی دوره مشابه سال قبل افت 1.4 میلیون واحدی را نشان می‌دهد.

بعلاوه غول ژاپنی آمار دیگری را نیز به اشتراک گذاشته است. تا روز 30 ژوئن 2021 (9 تیر ماه 1400) تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس به 46.3 میلیون نفر رسید. این رقم در دوره مشابه سال گذشته معادل 45 میلیون اشتراک بود؛ بنابراین تعداد مشترکین نسبت به دوره مشابه پارسال 1.3 میلیون نفر افزایش یافته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید