سورپرایزهای قلعه‌نویی برای عید نوروز

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۸:۳۵
    کد خبر :1057686
قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی فهرست ۲۹ نفره تیم ملی برای ۲ بازی آینده در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مشخص کرد.

شب گذشته و پس از اتمام دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، فهرست ۲۹ نفر تیم ملی برای ۲ بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان مشخص شد. این نخستین فهرست تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود و امیر قلعه‌نویی تصمیمات مهم و جالبی گرفته است. لیست جدید تیم ملی چند نکته بسیار مهم و حائز اهمیت دارد و به نظر می‌رسد کادر فنی با اتمام جام ملت‌ها، پروژه تغییر نسل و جوان‌گرایی را آغاز کرده است. البته باید دید نفرات جدید در اردوهای آینده چقدر فرصت بازی پیدا می‌کنند و تا چه اندازه می‌توانند خودشان را نشان دهند.

غیبت ۹ بازیکن از لیست جام ملت‌ها

یکی از اتفاقات لیست جدید تیم ملی، خط خوردن ۹ بازیکن نسبت به جام ملت‌های آسیاست. البته از این جمع مجید حسینی، صادق محرمی و آریا یوسفی به دلیل مصدومیت از لیست خط خورده‌اند و امید ابراهیمی هم از تیم ملی خداحافظی کرده ولی غیبت دیگر نفرات با صلاحدید کادر فنی بوده است. روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، شهریار مغانلو و رضا اسدی دیگر غایبان لیست نوروزی تیم ملی هستند که در جام ملت‌ها حضور پیدا کرده بودند.

غیبت حاج‌صفی و انصاری‌فرد با توجه به شرایط سنی این ۲ بازیکن تا حدودی قابل پیش‌بینی بود ولی ۳ بازیکن دیگر این روزها از بهترین نفرات لیگ برتر هستند و تصور می‌شد باز هم به تیم ملی دعوت شوند. روزبه چشمی این فصل یکی از بهترین دوره‌های فوتبالی خودش را سپری کرده و مخصوصا در چند هفته اخیر نقش مهمی در صدرنشینی استقلال داشته است.

رضا اسدی و شهریار مغانلو هم با زدن ۱۰ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند. البته این ۲ بازیکن در این مدت مانند تیم‌شان عملکرد پرفراز و نشیبی داشته‌اند و شاید همین موضوع باعث شده در این اردو حضور پیدا نکنند.

سورپرایزهای جالب امیر در آخرین روزهای سال

لیست جدید تیم ملی چند سورپرایز جالب و قابل توجه دارد که شاید کمتر کسی انتظار آن را داشت. سرمربی تیم ملی در این اردو نسبت به جام ملت‌ها ۱۲ بازیکن جدید را فراخوانده که بسیاری از آن‌ها اولین حضورشان در تیم ملی را تجربه می‌کنند. آرشا شکوری ۱۷ ساله بزرگ‌ترین سورپرایز سرمربی تیم ملی است که پس از درخشش در تیم ملی نوجوانان، حالا برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است. نکته جالب در خصوص شکوری این است که او این فصل هرگز برای تیم باشگاهی خود، هوادار به میدان نرفته و همین موضوع تصمیم سرمربی تیم ملی را جالب‌تر از قبل می‌کند.

محمدامین حزباوی هم پس از خط خوردن از لیست تیم ملی در جام ملت‌ها، بار دیگر به تیم ملی برگشته تا قلعه‌نویی در کنار سامان فلاح یک مدافع جوان دیگر هم داشته باشد. صالح حردانی هم که با مصدومیت کوین یامگا به مدافع راست ثابت استقلال تبدیل شده، با عملکرد خوب در تیم نکونام دوباره در لیست تیم ملی حضور دارد. ابوالفضل جلالی و حسین گودرزی هم ۲ مدافع چپ استقلال و شمس‌آذر هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند. جلالی این فصل با ارسال ۵ پاس گل و زدن یک گل عملکرد بسیار خوبی داشته و گودرزی هم با ۲ گل و ۲ پاس گل یکی از پدیده‌های لیگ محسوب می‌شود.

محمد قربانی که اخیرا از سپاهان به اورنبورگ روسیه پیوسته و یک گل هم برای این تیم زده، یکی دیگر از بازیکنان جوانی است که در لیست قلعه‌نویی قرار دارد. امید نورافکن و اللهیار صیادمنش هم پس از غیبت در جام ملت‌ها، حالا فرصت دارند تا در ۲ بازی با ترکمنستان توانایی‌هایشان را اثبات کنند.

بدون تردید اما حضور مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور و محمدرضا آزادی اتفاقی است که کمتر کسی انتظارش را داشت. لیموچی ۲۴ ساله در هفته‌های آغازین نیم‌فصل دوم برای آلومینیوم خوب کار کرده و با ۵ گل و ۲ پاس گل موثرترین بازیکن این تیم است. جواد آقایی‌پور، مهاجم ۲۴ استقلال خوزستان هم با وجود پیشنهادات زیاد در این تیم مانده و با ۵ گلی که زده، از امیدهای اصلی تیمش برای بقا در لیگ برتر محسوب می‌شود. محمدرضا آزادی، مهاجم ۴ گله نساجی هم یکی دیگر از سورپرایزهای قلعه‌نویی است. این مهاجم ۲۵ ساله این فصل در لیگ برتر ۴ گل زده و در لیگ قهرمانان آسیا هم با زدن ۴ گل نمایش بسیار خوبی داشته است.

یکی از جوان‌ترین بازیکنان لیست جدید تیم ملی، سعید سحرخیزان، مهاجم ۲۰ ساله گل‌گهر سیرجان است که مارینوس اوزونیدیس هم اعتقاد خاصی به توانایی‌هایش دارد و با زدن ۵ گل و ارسال ۲ پاس گل قبل از جام ملت‌ها هم یک بار به تیم ملی دعوت شده بود.

احمد نوراللهی همچنان در لیست سیاه!

امیر قلعه‌نویی پیش از جام ملت‌های آسیا تصمیم به کنار گذاشتن احمد نوراللهی از تیم ملی گرفت و هافبک سابق پرسپولیس را با خود به قطر نبرد. نوراللهی از زمان ترک تیم ملی عملکرد درخشانی در الوحده داشته ولی به نظر می‌رسد فعلا شانسی برای بازی در تیم ملی ندارد. نوراللهی از فهرست اخیر تیم ملی هم خط خورده و در شرایط فعلی بعید است عملکرد درخشان در لیگ امارات، وضعیت او را تغییر دهد.

علی کریمی هم که پیش از جام ملت‌ها از تیم ملی خط خورد، دیگر غایب مهم فهرست جدید است و علی‌رغم عملکرد نسبتا خوب در سوپرلیگ ترکیه، فعلا مدنظر کادر فنی قرار ندارد.

آرمین سهرابیان، دانیال اسماعیلی‌فر و رحمان جعفری هم دیگر بازیکنانی هستند که در چند هفته اخیر نمایش باثبات و خوبی در لیگ برتر داشتند ولی کادر فنی نفرات دیگری را فراخوانده و این بازیکنان در این لیست هم حضور پیدا نکرده‌اند. سهرابیان و اسماعیلی‌فر این روزها جزو بهترین بازیکنان استقلال و پرسپولیس هستند و رحمان جعفری هم با زدن ۹ گل، یکی از مدعیان جدی کسب عنوان آقای گلی محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید