سوئیس توقیف دارایی روسای جمهور سابق تونس و اوکراین را تمدید کرد

    کد خبر :180417

دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای یکسال دیگر توقیف دارایی روسای جمهور سابق تونس و اوکراین را تمدید کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه دولت سوئیس آمده است: هدف از این تصمیم حمایت از همکاری قضایی میان سوئیس و این دو کشور است. در مقابل سوئیس گفته است ممنوعیت سال ۲۰۱۱ روی دارایی‌هایی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار در مصر را لغو می‌کند. با این وجود این مقدار تا زمانی که سوئیس تحقیقات در مورد مبدا آنها را تکمیل نکرده باشد بازگردانده نمی‌شود.

در اوایل ۲۰۱۱ شورای فدرال برن اعلام کرد: دارایی‌های زین‌العابدین بن علی، رییس جمهوری تونس و همراهان او را به علاوه دارایی‌های حسنی مبارک، رییس جمهوری سابق مصر پس از آغاز بهار عربی توقیف می‌کند. اقدام مشابهی پس از وقوع درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۱۴ انجام شد. در ژوییه ۲۰۱۴ سوئیس یک قانون فدرال تصویب کرده که درباره طول و تمدید چنین تدابیری بود.

دارایی‌های توقیفی تونس ۵۷ میلیون دلار است و ۷۰ میلیون فرانک از دارایی‌ها را شامل می‌شود. حکم توقیف کنونی اوایل سال آتی باطل می‌شود.

در بیانیه دولت سوئیس آمده است: در طول این سال‌ها از زمانی که توقیف دارایی‌ها اجرایی شده است دادگاه‌های متعددی علیه طرفین اصلی برگزار شده و مقام‌های این کشورها تلاش‌هایی را در راستای ارتقاء روند پرونده‌ها در سطح قضایی انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هنوز مشخص نشده است که مبدا این دارایی‌ها غیرقانونی بوده است یا خیر. با این وجود امید می‌رود ادامه تحقیقات این مساله را روشن سازد. در مورد پرونده‌های دارایی‌های مصر هم به رغم تلاش‌های مشترک بین دو کشور نتیجه ملموسی حاصل نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید