سهام استقلال و پرسپولیس باید در اختیار هوادارانشان باشد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۲۰
    کد خبر :889027
سهام استقلال و پرسپولیس باید در اختیار هوادارانشان باشد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: دولت ضمن برنامه‌ریزی برای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به توده‌های مردم، مراقب باشد که افراد خاص سهام این باشگاه‌ها را در اختیار نگیرند.

به گفته امام جمعه موقت تهران، «این کار از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده و راه را برای توسعه این ورزش هموار می‌کند.»

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۲۸ بهمن اعلام کرد: باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان توسط کارشناسان دادگستری ارزش گذاری شده اند.

پیش از این، وزیر اقتصاد دستورات لازم را برای رفع موانع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صادر کرد.

وزیر کار دولت سیزدهم ۲۱ دی گفته بود، «ننها راه حل بحران سرخابی‌ها واگذاری مدیریت آن‌ها به خود مردم در قالب تعاونی است.»

چندی قبل کنفدراسون فوتبال آسیا درخواست مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس را رد کرد و آن‌ها از لیگ قهرمانان حذف شدند. همین امر زمزمه‌های واگذاری آن ها را قوت بخشید.

پس از این اتفاق مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۰ دی در برنامه فوتبال برتر گفت: حذف استقلال و پرسپولیس به دلیل دولتی بودن آن‌هاست و نگاهی به وضعیت تیم تراکتورسازی واگذاری به بخش خصوصی را نشان می‌دهد، اما در بخش تعاون صورت‌های مالی شفاف و واگذاری موفق می‌شود.

راهکار وزارت تعاون برای واگذاری به مردم این گونه است: هواداران، حامیان و پیشکسوتان با روش های مختلف مانند خرید بلیت و ثبت کدملی و جذب اسپانسر سهام دار شوند و از منافع مالی این تیم ها استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اهمیت ورزش فوتبال و مسائل دو باشگاه پرطرفدار پایتخت گفت: دنیای فوتبال، یک حوزه چندوجهی است که شامل ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است. مدیریت بهینه این بخش، نیازمند یک فرآیند نظام‌مند و درست است که در مسیر ارتقاء این ورزش گام بردارد.

اداره کشور براساس درآمد مالیات تقریباً مغفول مانده است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و امنیتی و این جایگاه فاخر ایران در جهان اسلام و این رویش اندیشه ناب اسلامی در سراسر منطقه دستاورد نگاه به این دو اصل و رکن کلیدی است که باید مد نظر و توجه همه مدیران ارشد و میانی و آحاد جامعه قرار گیرد، اما مخاطب نخست مدیران جامعه هستند آن‌ها باید در این مسیر پیشگام باشند. برای این دو هدف دو ابزار مهم باید در دست دولتمردان وحاکمان دستگاه مدیریت کشور باشد یکی نظام تامین مالی پایدار و مبتنی بر خلق ثروت و دیگری دریافت مالیات.

به گفته امام جمعه موقت تهران، «بر اساس فرمان امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر در هنگام فرمانروایی مصر، برای تحقق این دو هدف و آرمان، باید دو وسیله مهم در اختیار حکمرانان باشد؛ نخست، نظام تامین مالی مبتنی بر مالیات و اقتصاد مولد برای خلق ثروت و دوم، تامین امنیت. در انقلاب اسلامی این نگاه خلق ثروت و اداره کشور بر اساس مالیات، تقریباً مغفول مانده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید