سهام آسیایی افت کرد

    کد خبر :503205
سهام آسیایی

روز پنج‌شنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی از ادامه روند مذاکرات چین-آمریکا و نگران رشد اقتصاد جهان هستند، سهام آسیا افت کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی از ادامه روند مذاکرات چین-آمریکا، نگران رشد اقتصاد جهان هستند، سهام آسیا افت کردند، درحالی‌که یورو قبل از اجلاس بانک مرکزی اروپا، محتاطانه معامله شد.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد شاخص‌های سهام این قاره در ابتدای معاملات امروز افت کرده‌اند. فوتسی انگلیس ۰.۴۳ درصد، داکس آلمان ۰.۴۶ درصد، کاک فرانسه، ۰.۲۳ درصد و استاکس ۶۰۰ اروپا ۰.۲۸ درصد، پایین آمده‌اند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۳ درصد افت کرد، اما همچنان نزدیک به رکورد ۵ ماهه خود که در روز گذشته ثبت کرده بود، باقی ماند. این شاخص تا به اینجای امسال ۱۰ درصد رشد کرده است.

نیکی ژاپن ۰.۶۵ درصد افت کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۵ درصد بالا رفت. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۸۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص کامپوزیت شانگ‌های و شاخص سهام استرالیا بر خلاف روند بازار، به ترتیب ۰.۱۴ درصد و ۰.۲۹ درصد رشد کردند.

در معاملات دیشب هم شاخص‌های سهام وال‌استریت، برای سومین روز متوالی افت کردند و اس‌اندپی ۵۰۰ بزرگترین سقوط یک‌روزه خود در یک ماه اخیر را ثبت کرد.

بازارها که در هفته گذشته با خبرهای خوش از مذاکرات تجاری آمریکا و چین در حال رشد بودند، حالا در انتظار اخبار جدید مکث کرده‌اند. در بازار ارز، دلار با اندکی تغییر در نرخ برابری ۱۱۱.۷۴ در برابر ین ژاپن دست به دست شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید