سنگ اندازی دولت انگلیس برای تکواندوکاران ایرانی

  • ورزشی
  • جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۰۷
    کد خبر :1036831

اصغر رحیمی درمورد قهرمانی تیم ملی تکواندو در جام جهانی ، اهمیت و دست‌آوردهای این عنوان، اظهار داشت: جام جهانی یکی از مسابقات معتبر فدراسیون جهانی است. ۸ تیم مهم جهان را به این مسابقات در کره‌جنوبی دعوت کرده بودند‌. با توجه به جذابیت و هیجان خاص مسابقات تیمی، تصور می‌کنیم این بخش باید کم کم وارد المپیک شود. در ۳ بخش آقایان، بانوان و میکس تیمی آقایان و بانوان شرکت کردیم. سخت‌ترین قرعه را هم داشتیم و باید در بازی اول و دوم با چین و کره‌جنوبی بازی می‌کردیم.

وی افزود: خوشبختانه در بخش مردان قهرمانی را به دست آوردیم. در بخش بانوان بازی اول ما با چین بود که در ترکیبش قهرمان جهان و المپیک را دارد. بازی خیلی نزدیکی داشتیم که در نهایت حریف برنده شد. در میکس هم می‌توانستیم اول شویم اما سوم شدیم.

دبیر فدراسیون تکواندو درمورد تاثیر این مسابقات روی رنکینگ المپیکی تکواندوکاران، گفت: این مسابقات تاثیری روی سیستم رنکینگ ندارد. در المپیک ۲۰۲۰ هم مسابقات تیمی برگزار شد که البته مدال محاسبه نمی‌شد. با توجه به نتایج کسب شده قطعا برای المپیک ۲۰۲۴ دعوت می‌شویم. هرچند مدال این دوره نیز در جمع مدال کشورها محاسبه نمی‌شود. احتمال دارد تیمی در آینده اضافه شود. به این شکل که از بخش انفرادی یک وزن کم کرده و یک مدال را به تیمی اضافه کنند.

انگلیس برای سومین بار ویزای تکواندو را صادر نکرد

رحیمی درخصوص عدم صدور روادید برای حضور تکواندوکاران ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک به میزبانی انگلیس، توضیح داد: سومین بار است که انگلیس این کار را انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ برای مسابقات قهرمانی جهان دیر به بچه‌ها ویزا دادند یا ندادند. در سال گذشته که مسابقات به میزبانی منچستر بود، بار دیگر ویزا ندادند.  متاسفانه برای امسال هم  شب گذشته اعلام کردند ویزا داده‌اند که البته فقط یک کد است. روادید ما به دلیل سفارت‌خانه نداشتن، در یک دفتر کارگزاری در آنکارا ترکیه است. نماینده ما باید به آنجا برود و مدارک را تحویل سفارت بدهد. ویزاها صادر نشده و فقط کدش را اعلام کرده‌اند‌. این دفتر کارگزاری مدارک را تحویل سفارت‌خانه می‌دهد و زمان صدور مشخص نیست. مانند بچه‌های پارای ما.

وی در پاسخ به این سوال که معمولا از زمان صدور کد ویزا تا خود ویزا چه مقدار زمان طول می‌کشد، گفت: دست‌کم ۲۴ ساعت طول می‌کشد. برخی مواقع هم ممکن است مثلا اگر امروز نماینده ما به آنکارا برود، به دلیل تعطیلی شنبه یا یکشنبه بگویند دوشنبه بیایید و ویزا را بگیرید.

مدیر تیم‌های ملی درمورد اینکه صبح امروز وزن‌کشی برگزار می‌شود، اضافه کرد: وقتی همزمان یک اعزام دیگری را هم مدنظر داریم. رویداد مهم بعدی ما مسابقات هوشی چین است که روش مستقلی برای کسب سهمیه است. یک روش سوم هم داریم. چنین امکانی نبود زیرا بدون صادر شدن کدها، به آنکارا رفتن ما بی‌فایده است. همین الان هم به ۳_۲ نفر مثل خود من یا داور ما ویزا نداده‌اند.

رحیمی تصریح کرد: مسابقات فقط فردا و یکشنبه برگزار می‌شود اما همه اوزان ما روز اول مسابقه دارند. این هم یک مسئله بد است. مهران برخورداری، مهدی حاج موسایی و ۲ ورزشکار خانم ایران فردا مبارزه دارند. عملا مسابقات را از دست داده‌ایم و نمی‌دانم اسم این کار را چه بگذارم.

* زمانی که برای دریافت ویزا اقدام کردیم رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس تعجب کرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا صادر نشدن ویزا یک عداوت و دشمنی از طرف انگلیسی‌ها است یا خودمان هم در این راه تعلل کرده‌ایم؛ توضیح داد: با توجه به ۲ تجربه تلخ قبلی، زمانی برای دریافت روادید اقدام کردیم که مسئولان فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری مسابقات مثل رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس تعجب کرده و گفتند چرا تا این اندازه زود اقدام کردید زیرا هنوز سایت باز نشده است‌. همچنین در یک کتابچه‌ای شرایط مسابقات را به فدراسیون‌های ملی اعلام می‌کنند.  زمانی که برای دریافت روادید اقدام کردیم، هنوز آن کتابچه صادر نشده بود. تمام مکاتبات موجود است که از شهریور برای دریافت روادید اقدام کردیم. تا روز گذشته هم به ما نگفتند دیر اقدام کردید. مدام می‌گفتند ویزا در حال صدور است.

*مسائل صدور ویزا خارج از دستان فدراسیون‌ها است

دبیر فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: در زمان حضور هادی ساعی در فرانسه، نشستی ۳ نفره را با رئیس فدراسیون جهانی و فدراسیون انگلیس برگزار کرد. با وجود آن مذاکرات، او موضوع را ۲ ماه قبل پیگیری کرد و رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس در حضور رئیس فدراسیون جهانی قول داد این کار انجام شود. مسائل صدور ویزا خارج از دستان فدراسیون‌ها است. مثل خود ما که اگر بخواهیم در زمان میزبانی به برخی کشورها روادید بدهیم، رئیس فدراسیون می‌گوید کار را پیگیری می‌کنیم اما آنجایی که می‌خواهد روادید بدهد، دیگر فدراسیون دخالتی ندارد‌.

*دولت انگلیس با اقدامی سیاسی در عدم صدور روادید سنگ اندازی کرد

رحیمی درمورد اینکه آیا این سنگ‌اندازی مستقیم از طرف دولت انگلیس بود، گفت: دقیقا. این مسائل در وزارت خارجه انگلیس انجام شده و امروز برای وزن‌کشی نهایی بود‌. فردا و یکشنبه مسابقات برگزار و ۵ نفر اول مستقیم وارد المپیک می‌شوند. ۱۶ نفر اول رنکینگ دنیا هم دعوت شده‌‌اند و قرعه‌کشی‌ها  انجام شده است‌‌. با نرفتن ما این جدول به هم می‌ریزد. بحث کاملا سیاسی و خارج از حیطه ورزش، فدراسیون‌های تکواندو کشورها و فدراسیون جهانی است.

*تکواندو ایران قربانی مسائل سیاسی شد

وی درمورد اینکه تکواندو ایران قربانی مسائل سیاسی شد، اظهار داشت: به شدت همین بوده است. در گذشته هم این اتفاقات افتاد. این مسابقات G10 و ۱۰۰ امتیازی بود. ۱۰۰ امتیاز را سال گذشته و ۱۰۰ امتیاز را امسال از دست دادیم. در زمان جمع بندی امتیازها و دعوت نفرات، ممکن است یک نفر با یک امتیاز اختلاف به المپیک نرود در شرایطی که ما ۲۰۰ امتیاز از دست دادیم.

*رسانه‌ها دنبال مسائلی مثل دیر اقدام کردن نروند

دبیر فدراسیون تکواندو در گفت و گو با برنامه ورزشگاه؛ ادامه داد: دیگر برخی رسانه‌ها دنبال این نروند که فدراسیون تکواندو دیر اقدام کرد‌. با وجود پیگیری‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباید بگوییم جزء مسائلی است که با یک فشار خاص می‌توانیم از همین جا کار را انجام بدهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید