سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

    کد خبر :841596

نبرد مگاپیکسل‌ها برای مدتی آرام گرفته بود تا این‌که شاهد عرضه سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی در پرچم‌داران و حتی میان‌رده‌ها بودیم. حالا سامسونگ قصد دارد تعداد پیکسل‌های دوربین گوشی‌های موبایل را به رقم دیوانه‌وار ۲۰۰ مگاپیکسل برساند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ برای تلفن‌های همراه به‌تازگی معرفی شده است. همان‌طور که انتظار داشتیم کاربرد اصلی این سنسور ثبت تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست. معمولاً دوربین گوشی‌های هوشمند با ترکیب چند پیکسل به یک پیکسل سعی در افزایش جذب نور، کاهش نویز و بهبود کیفیت تصاویر دارند. گفته می‌شود تصاویر ثبت شده توسط دوربین با سنسور ISOCELL HP1 نیز چنین فرایندی را پشت سر می‌گذارد.

هر پیکسل این سنسور ۰.۶۳ میکرومتر است و دوربین با ترکیب ۱۶ پیکسل به یک پیکسل می‌تواند تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۲.۵۶ میکرونی بسازد. سامسونگ این فناوری را ChameleonCell می‌نامد که عملکردی عالی در نور کم دارد. با این‌حال سازنده می‌تواند تصمیم متفاوتی گرفته و با ترکیب ۴ به ۱ تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی ثبت کند. همچنین در نور مناسب کماکان امکان عکاسی با وضوح کامل ۲۰۰ مگاپیکسل نیز وجود دارد.

ترکیب پیکسلی 2×2 همچنین امکان فیلم‌برداری 8K را نیز با سنسور HP1 فراهم می‌کند. به گفته سامسونگ در این سنسور فیلم‌برداری 8K بدون کراپ و برش و با وضوخ ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل انجام خواهد شد. همچنین امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ 120fps نیز در صورت پشتیبانی پردازنده وجود دارد.

سنسور ISOCELL HP1 از HDR پیشرفته برای بهبود دامنه دینامیکی تصاویر استفاده می‌کند. به این ترتیب جزئیات چه در بخش‌های تاریک و چه روشن به‌خوبی حفظ می‌شود. فوکوس خودکار نیز به‌لطف فناوری Double Super PD سریع و دقیق است.

سامسونگ همچنین سنسور دوربین دیگری با نام ISOCELL GN5 نیز معرفی کرده است. این سنسور دارای ۵۰ مگاپیکسل با اندازه پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری است که نسبت به نسل پیش دقت و سرعت بیشتری را در فوکوس خودکار به همراه دارد. در این سنسور از کل عرض سنسور برای فوکوس خودکار Dual Pixel Pro استفاده می‌شود.

در واقع GN5 نسخه کوچک‌تری از سنسور پرچم‌دار GN2 است که به عنوان یکی از بهترین‌ها در دوربین گوشی می 11 اولترا شیائومی به‌کار گرفته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید