سند مالکیت خودرو برای شاکیان نگین خودرو صادر شد

    کد خبر :96362

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران گفت: در پرونده موسوم به پرونده نگین خودرو بیش از ۶۰۰ نفر از کسانی که از شرکت نگین خودرو ماشین تحویل گرفته اند، اما سند مالکیت به نام آن‌ها صادر نشده بود درخواست الزام به تنظیم سند خودرو داشتند.

به گزارش بازتاب به نقل از میزان، عباس پوریانی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران با اشاره به مختومه شدن بیش از ۶۰۰ پرونده موسوم به نگین خودرو در مجتمع شهید مدنی تهران گفت: یکی از پرونده‌هایی که از قبل در مجتمع شهید مدنی تشکیل شده پرونده موسوم به نگین خودرو است که ماهیت حقوقی دارد.

وی گفت: در این پرونده کسانی که از این شرکت، خودرو تحویل گرفته اند، اما سند مالکیت به نام آنها صادر نشده بود درخواست الزام به تنظیم سند خودرو داشتند. این مقام قضایی بیان کرد: در این پرونده با پیگیری‌هایی که انجام شد و مدیریتی که در روند رسیدگی در پرونده وجود داشت بیش از ۶۰۰ پرونده که در بحث الزام به تنظیم سند رسمی مطرح بود به نهاد داوری ارجاع شد.

پوریانی تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص رأیی که توسط داور صادر شد مورد تایید و رضایت طرفین پرونده قرار گرفت.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: نهایتاً همه شاکیانی که به دنبال الزام به تنظیم سند رسمی و به عبارتی انتقال سند خودرو بودند به منظور خود رسیده و سند مالکیت به نام این شاکیان که تعدادشان بیش از ۶۰۰ نفر بود صادر شد؛ لذا با رسیدگی مناسبی که به این پرونده ها انجام شد این تعداد پرونده به نحوی که رضایت طرفین حاصل شود مختومه شد.

وی توضیح داد: البته پرونده دیگری نیز با این عنوان در دادسرا مطرح است. در آن پرونده مردم به عنوان شاکی، از شرکت نگین خودرو طرح شکایت کیفری داشته اند که آن پرونده به لحاظ کیفری در حال رسیدگی است و هنوز منجر به صدور رأی نشده است.

پوریانی گفت: در آنجا مردم برای دریافت خودرو ثبت نام و پول هم واریز کرده‌اند، اما هنوز خودروی ثبت نامی خود را تحویل نگرفته‌اند که آن پرونده با موضوع کلاهبرداری در حال رسیدگی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید