سناتور آمریکایی: ترامپ نحوه برخورد صحیح با ایران را نمی‌فهمد

    کد خبر :481039
سناتور آمریکایی

سناتور دموکرات از مدیر اطلاعات ملی آمریکا، رئیس سیا و مدیر اف بی آی خواست تا با ارائه حقایق و گزارش‌های اطلاعاتی، نحوه صحیح برخورد با اوضاع ایران را به ترامپ آموزش دهند.

روزنامه کیهان در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در پی انتشار تازه‌ترین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ادعایی نیست، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با رد این گزارش، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا را بسیار ساده لوح و منفعل در برابر ایران توصیف کرد و گفت: شاید لازم باشد اطلاعاتی‌ها به مدرسه بازگردند

سناتور دموکرات چاک شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ، در نامه‌ای خطاب به دانیل کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا از وی و نیز جینا هاسپل رئیس سیا و کریستوفر ورای مدیر اف بی آی خواست تا با ارائه حقایق و گزارش‌های خام اطلاعاتی به ترامپ نحوه صحیح برخورد با اوضاع ایران را آموزش دهند.

شومر تاکید کرد این برای آمریکا بسیار مهم و حیاتی است تا جامعه اطلاعاتی و رئیس جمهور آمریکا با صدایی واحد حرف بزنند.

شومر در این نامه می‌نویسد: اقدام دونالدترامپ رئیس جمهور در انتقاد از ادای شهادت روز گذشته شما و دیگر مقامات ارشد اطلاعاتی در کنگره، به گونه‌ای عجیب و نامناسب بود و اعتماد عمومی را به تلاش‌های دولت آمریکا برای محافظت از امنیت ملی و صیانت از قدرت و نفوذ آمریکا در خارج تضعیف می‌کند. من از شما و همکارانتان در جامعه اطلاعاتی به خاطر داشتن چشمان باز و واقع‌بین درباره تهدیداتی که با آن مواجه هستیم قدردانی می‌کنم، ولی شما نمی‌توانید اجازه دهید اظهارات نسنجیده و نادرست امروز رئیس‌جمهور ادامه داشته باشد.

من فکر می‌کنم لازم است شما به همراه کریستوفر ورای مدیر اف بی آی و جینا هاسپل رئیس سیا، خواستار برگزاری یک نشست فوری با رئیس‌جمهور شوید تا به وی حقایق و اصول اولیه اطلاعاتی را در دستیابی به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آموزش دهید و به وی یادآور شوید که چقدر مهم است تا وی بیاموزد چگونه در سخن گفتن درباره تهدیدات امنیت ملی با صدایی واحد و درست به شما و دیگر رهبران جامعه اطلاعاتی ملحق شود. ترامپ شما و دیگر همکارانتان را در موقعیتی غیر قابل دفاع قرار داده و در این فرآیند به منافع ملی کشور لطمه وارد کرده است. شما باید راهی پیدا کنید تا این موضوع به وی تفهیم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید