سناتور آمریکایی: ترامپ به عربستان سعودی اختیار کامل داده است

    کد خبر :582985

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از وتوی مصوبه منع فروش سلاح به عربستان سعودی، گفت که ترامپ به ریاض اختیار تام داده است تا هر اقدامی انجام دهد.

پس از اینکه سنای آمریکا نتوانست وتوی دونالد ترامپ بر مصوبه منع فروش تسلیحات به امارات و عربستان سعودی را لغو کند، یک سناتور مخالف ترامپ به شدت او را به باد انتقاد گرفت.

«کریس مورفی» که پیش از این نیز اظهاراتی علیه ترامپ بیان کرده بود، در گفت‌و‌گو با روزنامه نیویورک تایمز، با بیان اینکه ترامپ نباید مقابل اقدامات کنگره بایستد،گفت که او به عربستان سعودی یک چک سفید امضاء داده است.

او با اشاره به قتل «جمال خاشقچی» و نقش دولت سعودی در جنگ یمن و نبود آزادی بیان در عربستان، گفت: دولت به جای محاکمه سعودی‌ها، به آن‌ها اختیار کامل داده است.

به گزارش فارس،کریس مورفی در ادامه از تلاش‌های خود برای تصویب قانونی در سپتامبر آینده برای پاسخگو کردن عربستان سعودی و مقابله با کمک‌های نظامی-امنیتی به این کشور خبر داد.

بامداد امروز (سه‌شنبه) اعضای سنا نتوانستند دوم سوم آرای لازمه برای لغو وتوی ترامپ بر منبع صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را کسب کنند.

دو ماه پیش وزارت خارجه آمریکا به یک ماده اضطراری از قانون کنترل صادرات تسلیحات متوسل شد تا بتواند 22 مورد فروش تسلیحات به ارزش بالغ بر هشت میلیارد دلار را به عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اردن و کشورهای دیگر را با دور زدن کنگره پیش ببرد که این قرارداد‌های تسلیحاتی شامل فروش موشک های پاتریوت، پهپادها و بمب‌ و ارائه دیگر حمایت‌های نظامی می‌شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید