«سلطان سکه» و باقری درمنی به اعدام محکوم شدند

    کد خبر :381729

وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و باقری درمنی به اعدام محکوم شدند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه به تسنیم گفت: اسامی ۳۵ محکوم دادگاه‌های ویژه که حکم آن‌ها در روز‌های گذشته اعلام شده بود تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: دو نفر از اعدامی‌ها وحید مظلومین و باقری درمنی هستند.

همچنین علی رحیمی، وکیل مدافع چهار تن از متهمان پرونده دلالان ارزی و پرونده باند وحید مظلومین در این باره به ایرنا گفت: احکام شعبه دوم دادگاه‌های ویژه به ریاست قاضی سید احمد زرگر در این پرونده‌ها خبر داد. احکام دادگاه به متهمان در زندان ابلاغ شده، اما هنوز برای ما به عنوان وکیل پرونده، چیزی ابلاغ نشده است.

گفتنی است تاکنون سه دسته از اخلالگران اقتصادی اخیر شامل واردکنندگان گوشی‌های موبایل با ارز دولتی، دلالان ارزی و باند وحید مظلومین معروف به سلطان سکه در دستور محاکمه و رسیدگی قرار گرفته که به پرونده این افراد در شعب اول ویژه به‌ریاست قاضی موحد و شعبه دوم ویژه به‌ریاست قاضی زرگر مورد رسیدگی قرار گرفت.

البته رسیدگی به پرونده واردکنندگان موبایل که اتهام ۱۵ متهم آن “اخلال در توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق گرانفروشی” است، ادامه دارد و قاضی موحد مبادرت به صدور حکم در این پرونده نکرده است.

پرونده “اخلالگران ارزی” دارای دو بخش است که در بخش نخست که ۱۹ دلال ارزی متهم هستند. اتهام آن‌ها شرکت در اخلال در نظام ارزی به‌صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی دلار به‌طور صوری و با سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص مختلف است.

بخش دوم پرونده اخلالگران ارزی مربوط به وحید مظلومین مقلب به سلطان سکه و باند اوست که ارزش ریالی پرونده وی، ۱۴ هزار میلیارد تومان است. رسیدگی به این پرونده و پرونده دلالان ارزی، به‌عهده قاضی زرگر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید