سلاح گرم، عامل ۷۵ درصد قتل‌ها در ایالات متحده

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸
    کد خبر :254183

تجزیه و تحلیل اطلاعات فدرال ایالات متحده نشان می‌دهد افزایش شدید آمار قتل و کشتار بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی در این کشور تقریبا بطور کامل به قتل‌های انجام گرفته با سلاح گرم مربوط بوده است.

به گزارش ایسنا، این افزایش در سال ۲۰۱۶ به حدی بود که آمار قتل‌ با سلاح گرم از تعداد کل قتل‌ها در بیش از ۸۰ سالی که این آمار در ایالات متحده به ثبت می‌رسد، سهم بیشتری نسبت به همیشه را به خود اختصاص داده است.

این اعداد بر این نکته تاکید دارند که مشکل جرایم خشونت آمیز در این کشور بیش از هر چیزی خشونت با اسلحه بوده و سلاح گرم بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جامعه آن شایع است.

برای دستیابی به این اعداد، واشنگتن پست آمار کشتار فدرال را بیش از ۱۰۰ سال جمع‌آوری کرد. در طول این تاریخ، قتل‌ با سلاح گرم تقریبا ۶۰ درصد کل قتل‌ها را تشکیل داده‌ اما این نسبت همیشه ثابت نبوده است.

بر اساس این اطلاعات قتل‌ با سلاح گرم در هر زمان از روش‌های دیگر بیشتر بوده اگرچه فاصله بین این نوع قتل با انواع دیگر همیشه در حال افزایش و کاهش بوده است.

نکته قابل توجه رشد این روند در حال حاضر است. بطوری که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تعداد قتل‌های بدون اسلحه با افزایش تنها دو درصدی از ۴۸۶۴ فقره به ۴۹۴۷ فقره رسیده است. در حالی که طی این دو سال تعداد قتل‌ها با سلاح گرم با بیش از ۳۰ درصد افزایش از ۱۱ هزار فقره به بیش از ۱۴ هزار فقره رسیده است.

همچنین اسلحه‌ها به تنهایی تقریبا ۹۸ درصد از بار افزایش نرخ قتل در این دو سال را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۴.۵ درصد از تمامی قتل‌ها با سلاح گرم صورت گرفته که در ۸۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

علت این افزایش ناگهانی سهم اسلحه در قتل‌های ایالات متحده دقیقا مشخص نیست. چرا که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان مالکیت اسلحه در سطح خانوارها در سال‌های اخیر نسبتا پایدار بوده و حتی به میزان کمی کاهش یافته است.

با این حال اعتقاد بر این است که تعداد کل اسلحه‌های غیرنظامی در گردش در جامعه به خصوص در دوران اوباما افزایش یافته است. انتشار گسترده اسلحه به این معنی است که اسلحه‌هایی که بطور غیرقانونی و در بازار سیاه جابجا می‌شوند و در دسترس افرادی که مجوز ندارند قرار می‌گیرد، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایندیپندنت، با این افزایش ناگهانی می‌توان به سادگی انتظار افزایش شدیدتر را در آینده داشت و همچنین انتظار می‌رود که با روند افزایش شمار قتل‌ها با سلاح گرم و تسهیل دسترسی به آن، انواع دیگر کشتارها در جامعه آمریکا به ندرت اتفاق بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید