سلاحی که پرنده های جنگی روسی را یکی پس دیگری شکار می کند

    کد خبر :916181

در این ویدئوی مجازی که گفته می شود برای صحنه نبرد پدافند هوایی اوکراین با هلی کوپترها و جنگنده های روسی ساخته شده است؛ سربازان اوکراین با سلاح جدید، پرنده های جنگی روسی را یکی پس از دیگری شکار می کنند.

سلاح استفاده شده در این فیلم احتمالا موشک‌ استاراستریک تولیدی گروه بریتانیایی تالس (Thales) است که بیش از ۷ کیلومتر برد دارد و سیستم هدایت موشک آن با استفاده از تلکنولوژی لیزری است و گفته می‌شود از سریع‌ترین موشک‌های کوتاه‌برد زمین به هوای جهان است.

به نوشته یورو نیوز؛ ارتش بریتانیا این سامانه موشکی را از سال ۱۹۹۷ میلادی به این سو به خدمت گرفته است. این سامانه‌های موشکی در المپیک ۲۰۱۲ لندن در پشت‌بام آپارتمان‌های محل برگزاری مسابقات و برای مقابله با حملات هوایی احتمالی مستقر شده بودند.

برای آماده سازی و شلیک این موشک فقط به یک نفر نیاز است؛ تقریبا مشابه موشک‌های دوش‌پرتاب و با این تفاوت ساده که موشک روی سه‌پایه پرتابگر و یا بر روی خوردوهای نظامی سوار می‌شود.

کی‌یف تاکنون حدود ۱۰۰۰ موشک دوش پرتاب استینگر را از آمریکا، آلمان و هلند دریافت کرده است که کارکردی نسبتا مشابه با موشک‌های استاراستریک دارند.

موشک‌ استاراستریک انگلیسی

استاراستریک به نسبت استینگر موشکی پرسرعت‌تر محسوب می‌شود. این موشک ۳٫۵ تا ۴ ماخ سرعت دارد در حالیکه سرعت استینگر حداکثر ۲.۵ ماخ است. هر دوی این موشک‌ها به نسبت سرعت جت‌های سوخوی SU-35 روسیه در ارتفاعات معمول پروازی از سرعت بیشتری برخوردارند. با این وجود اگر جت‌های روسی در ارتفاع متوسط پرواز کنند از برد این موشک‌های دوش‌پرتاب خارج می‌شوند.

هلی‌کوپترهای روسی که نسبت به جت‌ها سرعت پایین‌تری دارند اهدافی برای موشک‌های استاراستریک هستند و خلبانان هلی‌کوپترها فرصت کمی برای فرار از دست این موشک‌ها خواهند داشت.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:
    موافقم ۲

    این ویدئوی کامپیوتری در واقع عملکرد این موشک را نمایش میدهد،البته ویدئو مجازی است.اما در واقعیت هم تقریبا چنین قابلیتی را دارا هستند.فیلم های واقعی آن در یوتیوب موجوده.

دیدگاهتان را بنویسید