سفیر گرجستان در تهران: برجام باقی می ماند/ روابط تفلیس – تهران در سطح عالی

  • سیاسی
  • جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
    کد خبر :109203

«ایوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان در تهران، در واکنش به اظهارات ضد برجامی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: برجام باقی می ماند، این یک تعهد بین المللی است و برای همه سودمند خواهد بود.

چاخواشویلی، در حاشیه آیین بیست و ششمین سالگرد استقلال ارمنستان در باشگاه آرارات در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات رییس جمهوری آمریکا در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تاثیر آن روی برجام اظهار داشت: من فکر می کنم و عقیده دارم که بر جام سر جای خودش باقی می ماند.
وی در خصوص تاثیرگذاری برجام بر اروپا و آمریکا گفت: برجام نه تنها برای اتحادیه اروپا که خود آمریکا هم مفید است.
سفیر گرجستان در تهران در این باره که با توجه به چند جانبه بودن قرارداد برجام امکان خروج آمریکا از این قرارداد وجود دارد؟ با اشاره به تاکیدهای مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید فعالیت های هسته ای ایران و منطبق بر تعهدات برجام اظهار داشت: این که آژانس تایید کرده، پس جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است.
چاخواشویلی افزود: وقتی آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره گزارش مثبت از فعالیت های ایران داده است، بر اساس این گزارش، جامعه بین المللی در آینده طرفدار ایران خواهد شد.
سفیر گرجستان در تهران در خصوص این که خروج از برجام به ضرر چه کسی خواهد بود؟ با تاکید دوباره بر سودمندی برجام برای طرف های اروپایی و آمریکایی گفت: برجام برای جوامع بین المللی بسیار سودمند خواهد بود.
چاخواشویلی همچنین در خصوص اقدامات در دستور کار در مناسبات ایران و گرجستان تاکید کرد: روابط دو کشور و مناسبات موجود بین تهران – تفلیس در سطح عالی قرار دارد و مشکل خاصی هم نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید