سفر هیأت بلندپایه روسیه به اسرائیل برای بازدید از تونل‌های حزب الله/ تل آویو و مسکو بر سر حزب الله توافق می‌کنند؟

    کد خبر :447606

تحولات سوریه وارد مرحله جدید و پر از ابهامی شده است؛ ابهاماتی که پس از اعلام خروج آمریکا از سوریه دو چندان شده است.

به گزارش تابناک؛ در همین رابطه، ابهام در روابط و پیوندهای میان روسیه و اسرائیل نیز همچنان باقی است، به ویژه اینکه تل آویو و مسکو در سه ماه گذشته روابط پر تنشی با یکدیگر داشتند و کرملین بارها نسبت به اقدامات اسرائیل در خاک سوریه هشدار داده است.

با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که روابط بین این دو بازیگر در حال احیا شدن است و به نظر می رسد، روابط آن ها پس از خروج آمریکا از سوریه وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

در همین زمینه، یدیعوت آحارونوت گزارش داده که هیأت ویژه روسیه، روز چهارشنبه در راستای کوشش ها برای کاهش تنش بین دو طرف ـ که پس از سقوط هواپیمای جاسوسی روس در حمله اسرائیل به لاذقیه پدید آمده بود ـ وارد اسرائیل شد.

هیأت روسی به رهبری کنستانتین کوشف، رئیس کمیته روابط خارجی و ویکتور بوندر، رئیس کمیته دفاع مجلس سنای روسیه، قرار است با مقامات اسرائیلی در مورد تونل های حزب الله در منطقه مرزی اسرائیل- لبنان، بحث و گفت وگو کنند.

انتظار می رود، این هیأت روس، پنجشنبه (امروز) از منطقه مرزی لبنان- اسرائیل و چهار تونل کشف شده از سوی ارتش اسرائیل دیدن کند.

به علاوه، این هیأت با رئیس کنست، اعضای کمیته روابط خارجی و دفاع کنست و نیز شورای عالی امنیت ملی اسرائیل دیدار خواهد کرد تا گفت وگویی محرمانه در مورد اوضاع امنیتی منطقه شمالی داشته باشند.

روسیه پیش از این در نشانه های دیگری مبنی بر پایان یافتن بحران بین دو طرف، از عملیات «سپر شمالی» اسرائیل برای کشف و خنثی سازی تونل های حزب الله حمایت کرده و بنا بر گزارش ها در مورد نقض حاکمیت اسرائیل به لبنان هشدار داده بود.

در این رابطه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد، در رایزنی تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور روسیه از او برای موضع‌گیری مسکو علیه حزب‌الله لبنان در نشست امروز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است.

اظهارات نتانیاهو در شرایطی صورت گرفته که اشغال بخش‌هایی از خاک لبنان از قبیل مزارع شبعا از یک سو و نقض مکرر حریم هوایی و دریایی لبنان توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که روزنامه «کامرسانت» روسیه مدعی شده بود که مسکو به رزمندگان حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران که در سوریه حضور دارند، اجازه داده است تا برای محافظت در مقابل حملات هوایی اسرائیل، پرچم روسیه را حمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید