سفر منطقه‌ای وزیر خارجه مصر در پی تشدید تنش میان تهران و ریاض

    کد خبر :145979

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که رئیس‌جمهور مصر به منظور کاهش تنش میان ایران و عربستان پیام‌هایی برای سران کشورهای عربی فرستاده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رای الیوم، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه مصر روز یک‌شنبه در سفری منطقه‌ای وارد کشور عمان شده است.

در این بیانیه آمده است: سامح شکری در این سفر سه روزه‌ به عمان، اردن و عربستان، کویت، امارات و بحرین می‌رود و این سفر به منظور ایجاد راه‌حل برای تنش به وجود آمده میان ایران و لبنان از یک طر ف و عربستان از طرف دیگر است و پیام‌هایی را از طرف عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر به سران کشورهای عربی خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در یکی دو سال اخیر تنش‌هایی میان ایران و عربستان در حوزه‌های مختلف ایجاد شد که در نهایت به قطع روابط دو کشور منجر شد.

در آخرین تحولات منطقه مربوط به ایران و عربستان، انصارالله یمن فرودگاه ملک خالد ریاض را مورد هدف موشکی قرار دادند. در پی این حمله موشکی مقامات سعودی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند و به دنبال آن برخی کشورهای عربی منطقه از شهروندانشان خواستند تا هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند.

هم‌چنین در تحولی دیگر نخست‌وزیر لبنان با سفر به عربستان مدعی شد که از طرف ایران تهدید شده است و در آنجا به طور غیرمنتظره استعفای خود را از نخست‌وزیر اعلام کرد. این اقدام سعد الحریری موجب واکنش شدید مقامات لبنانی، منطقه‌ای و جهانی از جمله آمریکا شد.

آمریکا در بیانیه‌ای اخیرا اعلام کرده است که از همه طرف‌ها می‌خواهد به حاکمیت و دولت لبنان احترام بگذارند و هم‌چنان سعد الحریری را نخست‌وزیر این کشور می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید