سرنوشت ساختمان رضا ضراب در استانبول ترکیه/ عکس

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵
    کد خبر :849660
سرنوشت ساختمان رضا ضراب در استانبول ترکیه

رسانه های ترکیه از تخریب ساختمان 7 طبقه مصادره شده متعلق به “رضا ضراب” تاجر ایرانی تبار در شهر استانبول ترکیه خبر دادند.

رضا ضراب پس از سفر به آمریکا در این کشور دستگیر و به اتهام دور زدن تحریم های ایران تحت محاکمه قرار گرفت.

پس از دستگیری او در آمریکا و اعترافاتش درباره رابطه با “هالک بانک” ترکیه برای دور زدن تحریم های ایران، دولت ترکیه تمام املاک رضا ضراب در این کشور را توقیف کرد.

یکی از این املاک، ساختمان 7 طبقه “رویال هولدینگ” ضراب در منطقه “بِی اوغلو” استانبول است.

 

در این ساختمان پس از توقیف، تا سال گذشته تنها نگهبان آن زندگی می کرد و از اموال آن مراقبت می کرد اما از سال گذشته نگهبان ساختمان بنا به دلایل نامشخص دیگر به این مکان نیامد و ساختمان به تصرف بی خانمان ها درآمد.

در این میان دزدها نیز با سرقت درها و پنجره ها و تمامی تاسیسات داخلی قابل فروش ساختمان، این بنای 7 طبقه را به یک ویرانه سرپا تبدیل کرده اند و تنها دیوارهای آن باقی مانده است.

این ساختمان هم اینک محل زندگی گروهی از بی خانمان های شهر استانبول است. بسیاری از آنها می گویند از پنجره های ساختمان وارد آن شده و این مکان را جای مناسبی برای استقرار خود یافته اند.

ضراب در تاریخ 27 دسامبر 2010 با سرمایه ای بالغ بر 5 میلیون لیره ترکیه، شرکت “رویال هولدینگ” خود را در شهر استانبول ترکیه تاسیس کرده بود.

 


دستگاه قضایی ترکیه پس از اعترافات این تاجر ایرانی در دادگاه شهر نیویورک آمریکا، در سال 2017 با صدور حکمی تمامی اموال منقول و غیرمنقول او در ترکیه را مصادره کرد.

به گزارش عصرایران، این دادگاه برای حفظ اموال و تاسیسات هولدینگ مرکزی ضراب در شهر استانبول، 2 مامور مراقبت (نگهبان) را برای آن تعیین کرده بود اما ماموران از سال گذشته بنا به دلایلی نامشخص این مکان را ترک کردند و این ساختمان به تصرف بی خانمان ها درآمد و در نهایت دزدها در 1 سال گذشته تمامی تاسیسات این ساختمان به جز دیوارها و آجرهایش را به سرقت بردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید