سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان: کسی نگاه قهرمانی به ما نداشت

  • ورزشی
  • جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۴
    کد خبر :531280
سرمربی تیم بسکتبال

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان که برای نخستین بار این تیم را قهرمان لیگ برتر کرد، گفت: بزرگترین کار ممکن را انجام دادیم درحالیکه هیچ نگاهی به قهرمانی ما نبود.

 تیم نفت آبادان در پایان دیدارهای برگزار شده در فینال لیگ برتر بسکتبال، عنوان قهرمانی این فصل از مسابقات را از آن خود کرد. این تیم در مجموع چهار دیدار فینال، موفق شد مقابل شهرداری گرگان و در سه بازی صاحب سه برتری شده و به این ترتیب برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

این نتیجه در حالی برای نفت آبادان رقم خورد که سرمربی این تیم معتقد است کمتر کسی نگاه قهرمانی به نفت آبادان داشت اما من و شاگردانم از روز اول به قصد رقم زدن یک کار بزرگ کنار هم جمع شده بودیم.

حماد سامری، اظهار داشت: نگاه‌هایی که از خارج از مجموعه نفت آبادان و لیگ بسکتبال این باشگاه می‌شد این گونه بود که شانسی را برای قهرمانی ما قائل نبودند. هیچ کسی تصور نمی‌کرد نفت آبادان بتواند تا فینال پیش رفته و قهرمان شود اما نیت من و شاگردانم این بود که اگر امسال در لیگ برتر حاضر می شویم، کار بزرگ انجام دهیم.

سامری تصریح کرد: از همان ابتدا هم قسم شده بودیم که نتیجه‌ای قابل توجه رقم بزنیم. نمی‌خواستیم در حد هزینه‌ای که برای تیم شده، نتیجه بگیریم و کارمان را در لیگ اینگونه به پایان برسانیم. قهرمانی اوج اهداف در برنامه‌های ما بود و حالا خیلی خوشحالم که بزرگترین کار ممکن را در تیم بسکتبال نفت انجام دادیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان با اشاره به ۴ دیدار تیمش در فینال لیگ برتر خاطرنشان کرد: از ابتدا برنامه ما این بود که از دو بازی اول در گرگان، یک بازی را به سود خود تمام کنیم سپس از دو میزبانی در دیدارهای سوم و چهارم استفاده کنیم برای اینکه کار را تمام کنیم. خوشبختانه طبق برنامه پیش رفتیم اگرچه کار راحتی نبود. باید تلاش زیادی به خرج می‌دادیم با تمرکز در بازی‌های گرگان و آبادان حاضر می‌شدیم تا نتیجه بگیریم.

وی با اشاره به دیدار سوم فینال و عملکرد خوب بازیکنان نفت آبادان در این دیدار، ادامه داد: با تمرکز و آنالیز نتیجه بخشی که از حریف داشتیم توانستیم نتیجه درخشان از این تیم بگیریم اما در بازی چهارم تا حد زیادی بازیکنان تحت تأثیر خستگی بودند. ما دو بازی متوالی در گرگان داشتیم و به فاصله سه روز دو بازی متوالی هم در آبادان برگزار کردیم. طبیعی بود که در این شرایط بازیکنان خسته باشند. شاید اگر بین هر دو دیدار، یک روز فاصله بود می‌توانستیم در بازی چهارم هم عملکرد با کیفیت تری از هر دو تیم ببینیم.

این مربی که برای نخستین بار نفت آبادان را قهرمان لیگ برتر کرد درباره عواملی که باعث برتری تیمش در دیدارهای سوم و چهارم فینال شد نیز گفت: نسبت به دفاع گرگانی‌ها و چگونگی آن اشراف کامل داشتیم. گرگانی‌ها زیر حلقه دفاع می‌کردند و این موضوع فرصت شوت‌های سه امتیازی بیشتری به ما می‌داد. برای هر چهار دیدار فینال تلاشمان این بود که به بازیکنانمان اعتماد به نفس خوبی بدهیم تا بتوانند از موقعیت‌های ایجاد شده برای شوت سه امتیازی استفاده کنند. خوشبختانه این برنامه ما جواب داد و بازیکنانمان توانستند با تمرکز از طریق شوت از راه دور به نتیجه برسند. باز هم می گویم اگر در بازی چهارم عامل بازدارنده خستگی نبود، می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

سامری با اشاره به اینکه در اواخر دیدار چهارم رقابت دو تیم نفت و شهرداری گرگان خیلی نزدیک تر به هم شد، خاطرنشان کرد: اوج هیجان و حساسیت بود. شهرداری گرگان، کادر فنی و بازیکنان تأثیرگذاری در اختیار دارد. البته عملکرد آنها در بازی سوم تا حدی از روال همیشگی خارج شد اما در مجموع رقابت نفت و شهرداری گرگان در دیدارهای فینال پایاپای بود. انتظار از فینال هم همین است.

سرمربی شهرداری نفت آبادان ابزار امیدواری کرد: عملکرد خوب این تیم در فصل آتی لیگ برتر هم ادامه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید