سرقت میلیاردی از حساب بانکی شهروند

    کد خبر :104830

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: فردی که اقدام به برداشت غیر مجاز یک میلیارد و 90 میلیون ریال از حساب یک شهروند همدانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش برنا ، سرهنگ اکبر امینی افزود: در پی شکایت شهروندی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی کارشناسان تحقیقات فنی و سیستمی خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات عوامل پلیس فتا موفق به رد گیری مجرم برداشت کننده غیرمجاز از حساب این شهروند همدانی شدند و مجرم که مردی 37 ساله ساکن شهر همدان بود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا همدان اضافه کرد: متهم با سوء استفاده از کارت بانکی مالباخته و فعال کردن رمز دوم حساب شاکی توانسته بود یک میلیارد و 90 میلیون ریال از طریق اینترنت از حساب این شهروند برداشت کند.

سرهنگ امینی از شهروندان خواست در حفظ و نگهداری کارت های اعتباری دقت کرده و موجودی حسابهای بانکی به خصوص حساب های عابر بانک را در فاصله های زمانی مناسب چک کنند.

فردی که با جلب اعتماد قربانیان با هدف کمک، در حین انجام فعالیت های بانکی بدون اطلاع صاحب کارت اقدام به تعویض کارت بانکی آنها با یک کارت جعلی از قبل تهیه شده کرده و با استفاده از حساب مالباختگان اقدام به خرید کالا یا طلا می کرد دستگیر شد.

متهم 33 ساله در بازجویی های صورت گرفته به 23 فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد اعتراف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید