سرقت اطلاعات کاربران از طریق مودم‌های اینترنت وای‌فای!

    کد خبر :607880

به تازگی کارشناسان و پژوهشگران امنیتی آسیب‌پذیری‌های جدیدی در مودم و روترهای اینترنتی برندهای D-Link و Comba کشف کرده‌اند که به هکرها اجازه نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران را می‌داده است.

با توجه به افزایش روزافزون امنیت سایبری و محافظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از کارشناسان و محققان امنیتی در تلاشند که با کشف و رسانه‌ای کردن حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های خطرناک، به شرکت های توسعه دهنده آنها برای برطرف کردن این ضعف‌های امنیتی و ارائه به روزرسانی‌های جدید هشدار داده و هم زمان از سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری جلوگیری کنند.

حالا در تازه ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت تک رادار، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که در مودم و روترهای اینترنت وای فای برندهای D-Link و Comba آسیب پذیری و ضعف های امنیتی جدی و خطرناکی وجود داشته که برای مدت ها به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به اطلاعات کاربران همچون نام کاربری و گذرواژه های مورد استفاده آنها بر روی مودم را فراهم می‌کرده است.

سایمون کنین، موسس و مدیرعامل شرکت امنیتی Trustwave، در این گزارش از کشف پنج آسیب پذیری در مودم‌های اینترنت وای‌فای خبر داده است که از این تعداد، دو حفره امنیتی به مودم‌های برند D-Link و سه حفره امنیتی دیگر نیز به مودم های ساخت شرکت Comba telecom مربوط می‌شود.

وی در ادامه اظهارات خود افزوده است که این آسیب‌پذیری‌ها قابلیت آلوده سازی تمام کاربران و دستگاههای متصل به مودم هی مذکور را داشته است و به احتمال زیاد به مدت زیادی مورد استفاده خیل عظیمی از هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید