سرعت تندباد در اردبیل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید/ فیلم

    کد خبر :1035793
سرعت تندباد در اردبیل ۱۰۸ کیلومتر

بیشینه سرعت وزش باد در استان اردبیل از ساعت ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه ۵آذر تا صبح دوشنبه در ایستگاه هواشناسی اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت اتفاق افتاده است.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل،اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اردبیل بیشینه سرعت وزش باد در استان اردبیل از ساعت ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه ۵آذر تا صبح دوشنبه در ایستگاه هواشناسی اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در شهرستان مشکین‌شهر اتفاق افتاده است.

وی افزود: پس از شهرستان مشکین‌شهر بیشینه سرعت وزش باد با ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت مربوط به شهرستان گرمی و سپس ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت مربوط به شهرستان اردبیل بوده است.

وزش تندباد باد شدید باعث شد اداره کل آموزش و پرورش استان طی اطلاعیه‌ای مدارس برخی از شهرستان‌ها را امروز ۶ آذر در و نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام کند.

طبق این اطلاعیه به دلیل شدت وزش باد در شهرهای اردبیل، گرمی، نیر، نمین و سرعین و مشکین‌شهر فعالیت‌های آموزشی دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر امروز دوشنبه ۶ آذر ماه به‌صورت غیر حضوری بوده است.

وزش تند باد از ساعات ابتدایی صبح یکشنبه در سطح استان اردبیل آغار شد و رفته رفته به شدت آن اضافه شد به طوری‌که در حال حاضر نیز تندباد با شدت در اکثر مناطق استان در حال وزیدن است.

تندباد شدید ضمن وارد آوردن خسارت به تاسیسات شهری و مسکونی سبب خیز گرد و غبار در مناطق شهری و روستایی شده و به نحوی زندگی عادی را در برخی از مناطق با مشکل مواجه کرده است.

سرعت تندباد در اردبیل

هواشناسی پیش‌بینی کرده است شرایط جوی مذکور (وزش باد شدید) تا اواخر وقت امروز ادامه داشته باشد. اما از اواخر وقت امروز با تغییر الگوی جوی و ورود سامانه ناپایدار جوی به استان ضمن کاهش محسوس دما بارش باران و برف در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

فارس 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید