سردار کمالی: همه سربازان تا پایان سال ۱۴۰۱ آموزش مهارت کسب‌وکار می‌‌بینند

    کد خبر :795653

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام جوانانی که وارد نیروهای مسلح می شوند تحت آموزش و مهارت های لازم برای ایجاد کسب و کار و یادگیری حرفه در بخش‌های مختلف قرار می‌گیرند.

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: رویکرد جدیدی در حوزه سربازی اتفاق افتاده است که همان توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه است.

وی افزود: بنا داریم تا پایان سال 1401 تمام جوانانی که وارد نیروهای مسلح می شوند تحت آموزش و مهارت های لازم برای ایجاد کسب و کار و یادگیری حرفه در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی قرار گیرند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بر این اساس تمام سربازها در طی دوره سربازی مهارت های مختلفی برای ایجاد کسب بعد از پایان دوره سربازی می بینند و این آموزش ها بر اساس علایق و وضعیت بومی افراد انجام می شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از جوانانی که فارغ التحصیل کشاورزی هستند نیز برای آموزش سربازان استفاده می شود؛ همچنین امکانات و اراضی نیروی مسلح در اختیار این سربازان قرار می گیرد تا در اوقات فراغت بتوانند تجربه لازم را به دست بیاورند و تولید داشته باشند.

وی تصریح کرد: سربازان بعد از خدمت سربازی نیز به مدت 8 سال توسط نیروهای مسطح یاری می شوند تا بتوانند کسب و کار لازم را برای خود ایجاد کنند؛ این کمک ها شامل حمایت، هدایت، تسهیل گری و تسهیلات مالی بر اساس تفاهم با بانک های عامل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید