سردار منتظرالمهدی به تماشای باران نشست

    کد خبر :1009868
سردار منتظرالمهدی به تماشای باران نشست

سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه دیدار صمیمی با اعضای گروه تئاتر نابینایان و کم‌بینایان باران و نمایش این گروه در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهران علاوه بر تحسین فنی و زیبایی شناسانه نمایشِ گروه باران، ترویجِ نشاط و زندگیِ پر امید آنان را مایه مسرت و البته گونه‌ای عینیت یافته از سایکو درام (تئاتردرمانی) دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسزا و بستر معنوی تئاتر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: بهره مندی از توان هنرمندان می‌تواند حس انسان دوستی، همدلی و همراهی را در جامعه تعمیم دهد.

وی افزود: این عزیزان علی‌رغم ناتوانی ظاهری و جسمانی (نابینایی، کم بینایی و …) هنرمندانه توانستند، تئاتری با موضوع اعتیاد به نمایش گذاشته و با انتقال حس خوب انسان دوستی و هم ذات پنداری، مخاطب را به گونه‌ای جذاب و شیرین درگیر موضوع تلخ اعتیاد کنند.

 گروه درمانی، راهکار رهایی

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با بیان اینکه امروز اعتیاد به عنوان معضلی اجتماعی، خانواده ها را گرفتار خود کرده، گفت: در این تئاتر به‌درستی گروه درمانی به عنوان راهکار رهایی فرد از چنگال اعتیاد تاکید شده البته مهم ترین مسئله خاستگاه و اراده فرد گرفتار است که خود بخواهد درمان شود؛ در این صورت با گروه درمانی و کمک خانواده به طور قطع درمان به جامعه باز می گردد.

تئاتر، تلنگری ملموس

وی تماشای این تئاتر را تلنگری دانست که به مخاطب یادآور می شود، خداوند بخشنده نعمت های بی شماری را به انسان عطا کرده و افزود: من و شما در تمرینی ساده اگر فقط یک ساعت چشم هایمان را ببندیم به طور ملموس تری حس می کنیم بینایی چه نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم اما این عزیزان هنرمند با وجود نقص جسمانی خوشحال و امیدوار به آینده با تقویت توانایی های درونی خود توانسته‌اند به هدف و خواسته های خود دست یابند.

درس زندگی

سردار منتظر المهدی عنوان داشت: پشتکار، تمرین، ممارست، همت و توکل به خدا از مشخصه های بارزی است که در وجود این عزیزان موج می زند و باید از تک تک این هنرمندان درس زندگی و امید به آینده را آموخت.

بستر گسترده و معنوی تئاتر

وی عنوان داشت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و بستر گسترده و معنوی تئاتر که در بسیاری از زمینه ها مغفول مانده آن طور که بایسته و شایسته است در فرهنگ سازی و آگاهی رسانی جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی بهره مند شویم؛ چرا که چنین افراد توانمندی به زیبایی می توانند حس انسان دوستی، همدلی و همراهی را به مخاطب منتقل کنند. باید در این مسیر موانع را برداشته و راه را هموار کنیم.

بازاجتماعی کردن فرد معتاد

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با تاکید بر اینکه معتاد نشوید که درمانش سخت است، گفت: برای بازاجتماعی و درمان فرد معتاد به عنوان یک بیمار و رهایی از چنگال اعتیاد باید همه با هم همان طور که اشاره شد با گروه درمانی و به کمک خانواده اقدام کنیم.

گفتنی است گروه تئاتر نابینایان و کم بینایان باران با بیش از ۱۰ سال سابقه و ۴۰۰ اجرا توانسته است از جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر، جایزه کسب کند.

به گزارش صبا، در پایان مراسم، هدایایی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی به این عزیزان اهدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید