سردار صفوی: تمام امکانات برای احقاق حق کشاورزان اصفهان بسیج شده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۴
    کد خبر :869050

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم شهید پرور اصفهان مطمئن باشند تمام کارگزاران در سطوح استانی و ملی برای پاسخگویی و اقدام عملی برای احقاق حق کشاورزان زحمتکش اصفهان بسیج شده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی، عصر امروز(پنجشنبه-۱۸ آذر) در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این استاد بزرگوار و فرزانه یک استاد کم نظیر در علوم تربیتی و روانشناسی بودند و در بنیان‌گذاری علوم روانشناسی با دیدگاه مکتب اسلام تلاش بسیاری کردند. این استاد فلسفه، تربیت اسلامی را می‌دانست و با دعوت شهید بهشتی به هامبورگ آلمان رفتند و دکترای خود را در وین اتریش گرفتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: “شخصیت برجسته و ممتازی که سال‌های متمادی مجاهدت‌های بزرگ و مبارک را با اخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شدند”. بنده شناخت ۴۰ ساله از حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای دارم و به جرات می‌توانم بگویم این مرحوم عالمی کم‌نظیر و پرکار و کم ادعا بود و در مسئولیت‌های اجرایی که داشت با وجود حجم کاری بالا، هیچگونه تغییری در اخلاق و رفتارش به وجود نیامد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: مرحوم جواد اژه‌ای به هیچ وجه دچار تکبر نشد و همواره خاضع و متواضع بود. او در تفکر و اندیشه‌اش اعتماد به مردم و جلب افکار عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را یک اصل و یک ارزش می‌دانست و غفلت از آن را یک خسارت جبران ناپذیر برای نظام اسلامی بر می‌شمرد.

سردار صفوی ادامه داد: مرحوم اژه‌ای حل مشکلات جوانان و میدان دادن به رویش نسل جوان انقلاب اسلامی را نشان دهنده آینده روشن برای ملت می‌دانست. او با تشکیل مدارس استعداد درخشان و مدیریت پدرانه بر مجموعه‌ای از نخبگان جوان، سازنده دوران طلایی و سبب‌ساز مدال‌آوری جوانان در عرصه‌های علمی بین‌المللی شد.

وی افزود: از این بزرگوار بیش از ۱۴ اثر علمی باقی مانده است. تالیفات مرحوم اژه‌ای جزء منابع ارزشمند برای دانشجویان کشور است. نگاه این عالم وارسته به دانشجویان نگاه بالا به پایین نبود، بلکه با جوانان بسیار صمیمی بود و دفتر ایشان همیشه به روی دانشجویان باز بود و اگر کاری را می‌توانست انجام می‌داد و همیشه صراحت لهجه داشت.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: شاگردان ایشان همواره از خصایل نیکو این استاد سخن می‌گویند. امیدوارم دانشجویانی که ایشان تربیت کردند در خدمت‌ به ملت ایران کم نگذارند و راه استاد خود را ادامه دهند.

صفوی درباره رخدادهای اخیر در اصفهان، تصریح کرد: مردم شهید پرور اصفهان مطمئن باشند تمام کارگزاران در سطوح استانی و ملی برای پاسخگویی و اقدام عملی برای احقاق حق کشاورزان زحمتکش اصفهان بسیج شده‌اند که نتیجه آن توسط مسئولان اجرایی کشور و استان اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از فرزندان شما در تهران به حل مشکلات کلان استان اصفهان کمک می‌کنند تا در عمل شاهد تسریع در امور مربوط به آب باشیم. بنده به‌عنوان یک پاسدار و مشاور مقام معظم رهبری بسیار امیدوار هستم که این امر حیاتی که با زندگی و معیشت کشاورزان و مردم اصفهان در ارتباط است با دستورات و تدابیر ابلاغ شده مسئولان مربوطه براساس قانون و عدالت محقق شود.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم چیزی جز رعایت و اجرای قانون نمی‌خواهند و دولت تصویب کرده است در حوضه آبریز اصفهان و استان‌های مربوطه عدالت آبی رعایت شود. از مردم اصفهان و جوانان درخواست دارم که شرایط حساس داخلی و خارجی کشور را در نظر بگیرید. مسائل و مشکلات امروز اصفهان به ۳۰ سال قبل بر می‌گردد و باید به دولت کنونی زمان لازم را بدهیم و توقع نداشته باشیم مشکلاتی که ریشه ۳۰ ساله دارند ظرف سه ماه حل شوند.

صفوی افزود: مشکل آب تنها مختص به استان اصفهان نیست و مشکلی ملی است. بحران آب یک بحران جدی و جهانی است و برای کشورهای مختلف این مشکل وجود دارد. از مردم اصفهان می‌خواهم در این شرایط حساس نگذارند سوابق درخشان و فداکاری‌های بزرگ‌شان در اثر این حوادث توسط رسانه‌های بیگانه مخدوش شود. مردم ولایتمدار و شهید داده اصفهان پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی این امر را ثابت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید