سردار اشتری: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری امسال ناجا

    کد خبر :336697

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری امسال ناجا است، گفت: فرماندهان همچنین مکلفند از برنامه های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، سردار “حسین اشتری”در همایش سراسری توجیهی بصیرتی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه حجت الاسلام والمسلمین “ادیانی”؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تشکر می کنم، ان شاء الله شاهد اثرات مثبت و مطلوب این همایش در پیشبرد اهداف و مأموریت ها باشیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در تحقق اهداف و کسب موفقیت های سازمانی، افزود: این مجموعه می تواند تأثیرات بسیار خوب و اثرگذاری را داشته باشد و تقویت این سازمان به منزله تقویت شاکله نیروی انتظامی و فرماندهی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی ناجا و حفاظت و اطلاعات دو بال قوی فرماندهی هستند، تأکید کرد: همواره باید این دو مجموعه خدوم و اثرگذار تقویت شوند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: تأمین نظم، امنیت و آرامش جامعه برعهده نیروی انتظامی است و با اقتدار در مقابل هرگونه بی نظمی و تحرکی که امنیت و آرامش را بر هم زند، می ایستیم و هوشمندانه، عالمانه و مقتدرانه مأموریت ها را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های ناجا، عنوان کرد: نیروی انتظامی در تعامل و ارتباط مستقیم با مردم است و به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهد و معتقدیم که برای پاسخگویی باید مجموعه ای مقتدر، چابک، حرفه ای، آشنا به مسائل، مجهز به امکانات به روز و کافی و … داشته باشیم و در عین حال نیروهای این سازمان عظیم همواره باید برای انجام مأموریت های خطیر، حساس و اثرگذار آماده باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه در تلاشیم پلیسی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی در این راستا گام های خوبی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: همواره باید خود را برای اجرای مأموریت های سخت تر آماده کنیم چرا که امروز شاهدیم نوع جرایم و آسیب ها تغییر یافته است و باید متناسب با این چالش ها اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه انجام دهیم و همواره آماده و هوشیار باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اولویت های هفتگانه نیروی انتظامی در سال جاری، خاطر نشان کرد: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش بینی و مدیریت بحران های اجتماعی، ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی در حوزه های مأموریتی، ارتقاء کمی و کیفی مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه ها از جمله این اولویت های هفتگانه است.

وی یادآور شد: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری انتظامی از وقوع جرایم در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده ای و تعیین سهم سایر دستگاه ها و مسئول سازی آنها و همچنین تشدید مبارزه با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت های نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: برای اجرای مأموریت ها و پیشبرد اولویت های هفتگانه، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد و در واقع باید با ارتقاء و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، ابتکار عمل، جانشین پروری و … آماده سازی درون سازمانی انجام داد و نقش سازمان عقیدتی و سیاسی در این مهم ، بسیار بی بدیل است.

سردار اشتری تأکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه های محوری نیروی انتظامی در سال جاری است و باید بگویم پلیس همواره برای کاهش و مقابله با این آسب ها پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون معظم و مسئولان عقیدتی و سیاسی همواره مورد اعتماد و احترام فرماندهان و کارکنان هستند، افزود: این مجموعه می تواند ما را در حفظ و صیانت از سازمان و کارکنان کمک کند.

سردار اشتری یادآور شد: روحانیون معظم و معزز را همواره مشاوران امین و مورد اعتماد و احترام می دانم و همواره از پیشنهادات این عزیزان در راستای پیشبرد اهداف سازمانی استقبال می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: فرماندهان نیز مکلفند از برنامه های دینی و معنوی به طور کامل حمایت کنند و پشتیبانی از سازمان عقیدتی سیاسی باید رویکرد همه فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی باشد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را باید ترویج و تقویت کنیم و آحاد فرماندهان، مسئولان و کارکنان باید در این زمینه با عقیدتی سیاسی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در اجرای مأموریت ها هیچ بن بستی نداریم و مقتدرانه، هوشمندانه و حرفه ای مأموریت ها را دنبال می کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: خوشبختانه و به حول و قوه الهی و با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و پیشرفت است و امروز شاهد پیشرفت های مطلوب در عرصه های مختلف هستیم.

وی افزود: امروز جوانان آماده دفاع و شهادت، اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشند، قطعا کمتر نیستند و دشمن بداند که با اقتدار و ولایت پذیری در مقابل هرگونه توطئه افکنی می ایستیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: همواره پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی خواهیم بود و به عنوان حافظان نظم و امنیت، از آرامش و امنیت جامعه صیانت می کنیم و اجازه تحرک به قانون شکنان نخواهیم داد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده ناجا در خاتمه گفت: تحقق تدابیر، مطالبات و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا را تکلیف و اتمام حجت می دانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید