سردار آزمون، تنها ایرانی تیم منتخب جام ملت‌ها

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹
    کد خبر :1052167
سردار آزمون جام ملت‌ها

سردارآزمون تنها بازیکن ایرانی حاضر در تیم منتخب جام ملت‌های آسیاست.

قطر به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسید و با موفقیت از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دفاع کرد و اولین تیم ملی در ۲۰ سال گذشته شد که توانسته است از عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها دفاع کند.

میزبان به لطف هت‌تریک اکرم عفیف، اردن را با نتیجه سه بر یک در ورزشگاه لوسیل شکست داد. عفیف در نهایت توانست با کسب عنوان آقای گلی، کفش طلای مسابقات را نیز به دست بیاورد. با این‌حال او تنها ستاره این دوره از رقابت‌ها نبود. در پایان جام ملت‌های آسیا نگاهی به تیم منتخب این دوره از رقابت‌ها داریم:

دروازه‌بان

مشعل برشم (قطر)

مشعل برشم به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها شناخته شد. درخشش او در ضربات پنالتی در دور یک‌چهارم نهایی مقابل ازبکستان نقطه عطف عملکردش در این رقابت‌ها بود.

مدافعان

یازان العرب (اردن)

مدافعان اردن به طور کلی در طول این تورنمنت فوق‌العاده بودند اما یازان نظر بسیاری را به خود جلب کرد. این مدافع ۳۲ساله به اردن کمک شایانی کرد تا به فینال برسد.

لوکاس مندس (قطر)

لوکاس مندس تفاوت بزرگی در تیم ملی قطر ایجاد کرد و به‌خوبی تیمش را در این رقابت‌ها رهبری کرد. او در جام ملت‌های آسیا موفق شد ۴۳ بار دفع توپ انجام دهد که بیشترین تعداد دفع توپ بین بازیکنان بود.

محمد واد (قطر)

محمد واد در طول جام ملت‌های آسیا درخشش بسیار خوبی داشت. این مدافع در اکثر مواقع به عنوان دفاع چپ بازی کرد و بسیار خوب ظاهر شد.

هافبک‌ها

موسی التماری (اردن)

موسی التماری سه گل زد و یک پاس گل داد و اردن را به فینال این دوره از جام ملت‌ها رساند ولی در دیدار نهایی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت تیمش از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

سون هیونگ مین در سطحی که از او انتظار می‌رفت عمل نکرد. با این حال کاپیتان کره یک ضربه آزاد را مقابل استرالیا در وقت اضافه گل کرد. او در این مسابقات سه گل به ثمر رساند.

لی کانگ این (کره جنوبی)

لی کانگ این موقعیت‌های گل زیادی را در این رقابت‌ها برای تیمش خلق کرد. هافبک پاری‌سن‌ژرمن هفت موقعیت گل خوب خلق کرد که بیشترین خلق موقعیت بین بازیکنان بود. او همچنین سه گل زد و یک پاس گل هم داد.

سردار آزمون (ایران)

در حالی که چهره‌هایی مانند مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در کانون توجه قرار داشتند، این سردار آزمون بود که بیشترین تاثیر را برای ایران داشت. او برای تیم سخت کار کرد و در پنج بازی دو گل و سه پاس گل را به ثبت رساند.

اکرم عفیف (قطر)

اکرم عفیف در طول جام ملت‌های آسیا ستاره بی‌نظیری بود و به عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. او هر وقت قطر به گل نیاز داشت توانست مهارتش در گلزنی را به رخ بکشد. این مهاجم با زدن هشت گل کفش طلا را به دست آورد و در دیدار نهایی برای قطر هت‌تریک کرد تا قطر برای دومین بار پیاپی قهرمان شود.

المعز علی (قطر)

از آقای گل دوره قبل این رقابت‌ها انتظار زیادی می‌رفت و المعز علی عملکرد نسبتا خوبی برای قطر داشت. او این دوره از رقابت‌ها را با دو گل و دو پاس گل به پایان رساند.

ایمن حسین (عراق)

ایمن حسین یکی از بهترین بازیکنان مرحله گروهی این مسابقات بود و در چهار بازی برای عراق شش گل را به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا در عربستان برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید