سرانجام نامعلوم ۶۲ پرونده تخریب باغات

    کد خبر :434358

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از ارسال ۶۲ پرونده تخریب باغات به قوه قضائیه طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت:‌برای اجرای قانون یعنی مصادره باغات تخریب شده نیازمند نظر نهایی قوه قضائیه هستیم.

علی محمد مختاری صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در راستای بررسی اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات گفت: در قانون حفظ و گسترش فضای سبز تاکید شده است که اگر مالکی عمدی نسبت به تخریب فضای سبز اقدام کرد باید باغ آن به نفع مردم مصادره شود و در اختیار شهرداری قرار گرفته و تبدیل به فضای سبز عمومی شود.
وی افزود: ۶۲ پرونده از باغات بالای دو هزار متر که توسط مالک تخریب شده اند طی چهار سال اخیر تشکیل و برای دادستانی ارسال و با دستور دادستانی جلوی فعالیت عمرانی این باغات تخریب شده گرفته شده است.

به گفته مختاری، بنا به دستور رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اطلاعات کلیه پلاک‌هایی که مشمول این قانون هستند احصا و به معاونت شهرسازی ارسال شده است تا نسبت به رصد آنها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مختاری با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای وظایف خود اقدامات لازم را درباره این پرونده انجام داده و نسبت به جریمه براساس مصوبه شورا اقدام کرده است، گفت: با وجود داشتن قانون مشخص هنوز اقدامی از سوی دادستانی صورت نگرفته است، برای اجرای این قانون یعنی مصادره باغاتی که به صورت عمده تخریب شدند نیازمند نظر نهایی قوه قضائیه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید