سخنگوی ستاد کرونا: البرزی ها در خانه ها بمانند

    کد خبر :802407
سخنگوی ستاد کرونا: البرزی ها در خانه ها بمانند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره تند شدن شیب ابتلا به بیماری کووید۱۹ از مردم خواست برای کنترل این بیماری در خانه ها بمانند.

دکتر مهرداد بابایی روز شنبه به ایرنا گفت : این روزها شمار مراجعه بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان افزایش چند برابری نسبت به اوایل فروردین ماه جاری دارد و انتظار می رود مردم برای مهار این بیماری خطرناک در خانه ها بمانند و از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها خودداری نمایند.

وی تاکید کرد که وضعیت البرز به لحاظ شیوع کرونا خوب نیست و شمار بستری شدگان از یک هزار نفر عبور کرده است که بخشی از بیماری وخیم حال هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: میزان مراجعه روزانه بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان های البرز بالای سه هزار نفر است ضمن آنکه نتایج آزمایش های بیشتر مراجعه کنندکان مثبت است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا ، سن افراد مبتلا به کووید۱۹ در استان پایین آمده که نشانه خوبی نیست.

بابایی اظهارداشت: در موج های قبلی کرونا در البرز سنین پایین نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را مبتلا نمی شدند اما اکنون عوارض بیماری در جوانان و افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر شده است ضمن آنکه سن بیشتر فوتی ها بالای ۶۰ سال است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه محدودیت های کرونایی مانند موج های قبلی در استان رعایت نمی شود و هنوز وضعیت رضایت بخش نیست .

وی افزود: برای قطع زنجیره کرونا استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و امثال آن باید به بالای ز ۹۰ درصد برسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز یادآور شد: اکنون در حمل و نقل عمومی و ادارات استان پروتکل ها رعایت می شود اما مانندقبل نیست و هنوز برخی از مردم سهل انگاری می کنند.

بابایی تاکید کرد که ویروس جهش یافته تنها با استفاده از ماسک کنترل نمی شود ، بلکه می بایست رعایت فاصله اجتماعی و درخانه ماندن اولویت مردم باشد ضمن آنکه از شستن دست ها نیز هنگام ورود به منزل غفلت نشود.

استان البرز از ۲ هفته پیش وارد موج چهارم و وضعیت قرمز کرونایی شده و مسوولان استان ایجاد بیمارستان های صحرایی و نقاهتگاه را در مناطق مختلف استان برای درمان بیماران کووید۱۹ پیش بینی کرده اند.

اکنون شمار بستری های روزانه بیماران کووید ۱۹ در البرز به بالای ۱۲۰ نفر رسیده است که با توجه به محدودیت تخت های بیمارستانی نگرانی کمبود فضای درمانی برای این در استان وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید