سخنگوی دولت: بعد از واگذاری اولیه سهام استقلال و پرسپولیس، امکان واگذاری بلوکی فراهم می‌شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶
    کد خبر :893741
بعد از واگذاری اولیه سهام استقلال و پرسپولیس، امکان واگذاری بلوکی فراهم می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه (17 اسفند ماه) در نشست خبری هفتگی، در پاسخ به سوال مبنی بر نگرانی کارشناسان از عدم واگذاری درست و اصولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: واگذاری مردمی استقلال و پرسپولیس از سال ها پیش مطرح بوده و متاسفانه همانند مشکلاتی که شاهد آن هستیم، این موضوع سال های سال معطل مانده و انجام نشده است.

وی افزود: دولت مصمم است مدیریت این دو باشگاه را به مردم تنفیذ کند و خود مردم مالک این دو باشگاه باشند؛ از این رو نگاه دولت، نگاه مردم است و حتی نگاه مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس است.

سخنگوی دولت گفت: طبیعتاً فرایند واگذاری اداره این دو باشگاه به مردم، فرایندی است که باید طی شود و هیات واگذاری فعلا و صرفا در مرحله واگذاری ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه است که شیوه واگذاری آن نیز برای شفاف شدن و دوری از حواشی، در بورس عرضه شده که بهترین شیوه نیز است.

بهادری جهرمی، با بیان اینکه فعلا ۱۰ درصد سهام این دو تیم از طریق فرابورس در حال واگذاری است، تصریح کرد: دولت امتیاز خود را در اولویت سلب کرده و اجازه داده است که به مردم واگذار شود؛ طبیعتاً بعد از این واگذاری اولیه که هنوز ادامه دارد، امکان کشف قیمت بهتر و قیمتگذاری متناسب‌تر و پیمودن مراحل بعدی برای واگذاری بلوکی سهام یا شیوه های دیگر با تشخیص هیات واگذاری فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از گزینه های مطرح در واگذاری دو تیم ایجاد تعاونی است، بیان داشت: دولت قصد دارد تعاونی هایی از هواداران این دو تیم استقلال و پرسپولیس شکل بگیرد و فعال شود که اقداماتی در این زمینه انجام شده است و طبیعتاً اَشکال دیگر هم وجود دارد، البته خط قرمز دولت، واگذاری دو تیم به هواداران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید