سخنگوی جبهه پایداری مشهد: جلیلی در انتخابات مجلس ثبت نام می‌کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۸:۴۶
    کد خبر :653272

مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری مشهد گفت: «به‌نظر می‌رسد که آقای جلیلی در انتخابات ثبت نام کنند. برای او صرف حضور در مجلس مهم نیست او می‌خواهد اثربخش باشد.

 

در روزهای ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس هر روز لیست‌های جدید می‌آید و گروه‌ها و طیفه‌های سیاسی از شخصیت‌های مورد نظر خودشان حمایت می‌کنند. در این میان اما حضور سعید جلیلی برای طیف‌های سیاسی دارای اهمیت است و بی‌تردید وارد شدن او به سحنه انتخابات می‌تواند متشمن تغییرات سیاسی در نهاد قانون‌گذاری باشد.

 

مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری در مشهد و فعال سیاسی در تحلیل فضای انتخاباتی پیش‌ رو به نامه‌نیوز گفت: «حضور شخصیت‌های سیاسی در کارزار انتخابات مجلس اتفاق مبارکی است اما این حضور باید بر اساس ماموریت‌هایی باشد که برای نهاد قانون‌گذاری تعریف شده است و حتی افرادی که می‌خواهند نماینده مجلس بشوند باید بتوانند سطح این مأموریت‌ها را بالا ببرند. هنگامی که مجلس به کارکرد اصلی خود بازگشت در آن صورت می‌توان انتظار داشت که این نهاد با عنصر قانون‌گذاری باعث اعتلای جامعه اسلامی باشد.همه کسانی که قصد دارند تا مسئولیت برعهده بگیرند باید به سمت ایجاد تمدن اسلامی حرکت کنند و در این مسیر خود را مقید به یک حزب خاص نکنند. سخن این نیست که احزاب کارکرد ویژه‌ای در عرصه کشور ندارند اما برای تحقق تمدن اسلامی مواضع حزبی نمی‌تواند کمکی کند. شخصیت‌هایی می‌توانند در این عرصه موفق باشند و در نهادهای مختلف مانند مجلس منشأ اثر قرا بگیرند که توان حل مسائل مختلف را داشته باشند تا مجلس اول گام دوم انقلاب اسلامی در تحقق آرمان‌های انقلاب پویا عمل کند. یکی از ویژگی‌های دیگری که باید زمینه‌سازان تمدن اسلامی برخوردار باشند، جوان‌بودن سن و اندیشه‌شان است که البته این فاکتور در نهادهای مختلف قابلیت بحث دارد. رستاخیز طبیعت هم با شکوفه‌های جوان است و این مهم در عرصه سیاست هم صادق است. از سوی دیگر یک نماینده مجلس انقلابی باید اهل تخصص و اندیشه باشد».

 

این فعال سیاسی ادامه داد: «آقای دکتر سعید جلیلی با داشتن تمام خصوصیات فوق در سال‌های اخیر به روشنی نشان داده است که به کار کارشناسی عمیقا باور دارد و از نیروهای متخصص بهره می‌برد و جلسات کارشناسی برگزار می‌کند و مطالعات و بررسی‌های تخصصی را صرفا به جلسات محدود نمی‌داند و به میدانی‌بودن مطالعات باور دارد. برای آقای جلیلی دانش مقدمه تحول و رستاخیز است. فاکتور دوم ایشان این است که او پرورش یافته اندیشه تمدن اسلامی و جهان‌بینی توحیدی و برای تحقق چنین گفتمانی مجلس را یک نهاد قدرتمند می‌داند که باید منشأ اثر باشد. از سوی دیگر او محدود به یک حزب نیست و اطرافیان او هم قواعد مرسوم حزبی که مشاهده می‌شود را قبول ندارند. همچنین تردیدی نیست که آقای جلیلی از نیروهای جوان استفاده می‌کند زیرا باور او به جوانگرایی است».

 

باقرزاده درباره حضور رسمی جلیلی در عرصه انتخابات و اینکه او از مشهد یا تهران می‌آید، اظهار کرد: «به‌نظر می‌رسد که در انتخابات ثبت نام کنند. برای آقای جلیلی صرف حضور در مجلس مهم نیست او می‌خواهد اثربخش باشد. بحث مشهد و تهران با یکدیگر تفاوت دارند. در مشهد جریان‌های انقلابی و اصولگرایی برای خود مسیری را در نظر گرفته‌اند و مستقل از تهران فعالیت می‌کنند و فضای سیاسی مشهد به طور گسترده‌ای برای حضور آقای جلیلی مناسب است».

 

او در پایان درخصوص احتمال رئیس‌مجلس شدن جلیلی هم گفت: «در سال‌های اخیر دیده شده است که به غلط نقش ویژه‌ای برای رئیس‌مجلس درنظر گرفته شده است. مجلس باید رئیس مجلس را هدایت کند؛ درصورتی که در سال‌های اخیر دیده‌ایم رئیس‌مجلس بر مجلس فائق بوده است. رئیس مجلس باید پیگیر مأموریت‌های مجلس باشد اما گویا در این‌سال‌ها مجلس در پی خواسته‌های رئیس مجلس بود. باتوجه به شناختی که از آقای جلیلی دارم اگر بنا به حضور در مجلس داشته باشد سعی می‌کند تأثیرگذار باشد؛ خواه در کمیسیون‌ها یا در جایگاه ریاست‌مجلس».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید