سخندان: همه داوران گفتند فینال حق شما بود/منصوری: هجمه‌ها علیه داوران ایرانی درست نیست

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :324290

کمک داوران ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تأکید کردند که همه داوران، حضور در فینال را حق تیم داوری ایران می‌دانستند.

رضا سخندان درباره قضاوت تیم داوری ایران در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: با همه توان به این مسابقات آمده بودیم تا نسبت به تورنمنت‌های گذشته بهترین قضاوت را داشته باشیم. خدا کمک کرد تا به همراه تیم داوری بتوانیم بازی‌ها را به خوبی قضاوت کنیم. هیچ کدام از بازی‌ها راحت نبود و روز آخر با وجود اینکه 30 داور تاپ حضور داشتند، قضاوت بازی رده‌بندی به ما رسید. امیدوارم دوره‌ بعدی یا هر تورنمنتی حضور پیدا کردیم، فینال را قضاوت کنیم.

وی با اشاره به موفقیت تیم داوری ایرانی در جام جهانی گفت: داورانی داشتیم که یک یا دو بازی بیشتر قضاوت نکردند. اگر بازی اول‌تان خوب باشد، به سمت بازی‌های بعدی می‌روید. در تورنمنت‌های اخیر تا پایان مسابقات بودیم و فینال چند تورنمنت از جمله جام کنفدراسیون‌ها و المپیک را قضاوت کردیم. داورانی که در بازی‌های مقدماتی و حذفی خوب قضاوت کنند، در فینال یا رده‌بندی حضور خواهند داشت.

کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با اشاره به قضاوت رده‌بندی تصریح کرد: وقتی اعلام شد بازی رده‌بندی به تیم داوری ایرانی رسیده، همه شوکه شدند و گفتند فکر می‌کردند فینال برای ما خواهد بود. با این حال فرقی نمی‌کند چه کسی فینال را فضاوت خواهد کرد، داوری که امروز بازی فینال را قضاوت می‌کند، از خانواده ما بوده و امیدوارم قضاوت خوبی داشته باشد.

سخندان در رابطه با اینکه تیم داوری ایران از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده نکرد، گفت: این دوره بهترین جام جهانی بود، چرا که سیستم VAR به داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه می‌شدند، کمک کرد تا تصمیم درست بگیرند. از سیستم VAR برای ما هم استفاده شد، اما نه اینکه کنار زمین برویم و چک کنیم. کسانی که با این سیستم کار می‌کنند، با داوران از طریق گوشی در ارتباط هستند. در دیدار فرانسه و آرژانتین فغانی پنالتی گرفت و 20 ثانیه طول کشید تا آنها پس از چک کردن تصاویر بگویند پنالتی درست بوده یا نه. اگر تصمیم اشتباه واضح باشد، خودشان می‌گویند که اشتباه بوده، اما اگر شک داشته باشند از خود داور می‌خواهند که کنار زمین برود و با دیدن تصاویر نظر نهایی را بدهد.

محمدرضا منصوری دیگر کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی به خبرنگار اعزامی تسنیم گفت: من از سال 2015 به تیم داوری اضافه شدم و خوش شانس بودم که تجربه‌های خوبی هم کسب کردم. زمانی اضافه شدم که زمان بهره‌برداری بود و از این بابت خوشحالم. ما قسمتی از داوران ایرانی هستیم. 30 داوری که اینجا حضور دارند، همگی از لحاظ درآمد حرفه‌ای هستند، از جمله داورانی از لالیگا و آمریکای جنوبی. داوران ما یا معلم هستند یا داوری برای آنها در آمد حرفه‌ای ندارد.

به گزارش تسنیم ،وی افزود: ما نماینده داوران ایرانی هستیم و تافته جدا بافته نیستیم. بچه‌های ما زحمت می‌کشند و هجمه‌ها علیه آنها درست نیست. داوران ما واقعا لیاقت دارند که خودشان را نشان دهند. ایرانی‌ها می‌توانند در این فضای سخت کار کنند. به ما گفتند که باید فینال را قضاوت می‌کردیم. خوشحالم که بین 30 داور برتر دنیا بازی رده‌بندی را قضاوت کردیم.

کمک داور کشورمان در خصوص استفاده از سیستم VAR گفت: از این سیستم 335 بار استفاده شد، اما دخالتی در کار داور صورت نگرفت و تنها 17 بار تصمیمات داور تغییر کرد. باید صحنه بزرگی اتفاق بیفتد تا تصمیم داور عوض شود. خدا را شکر تصمیمات فغانی در این بازی‌ها درست بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید