سخت‌گیری عجیب مایکروسافت برای نصب ویندوز ۱۱ پرو

    کد خبر :889073
سخت‌گیری عجیب مایکروسافت برای نصب ویندوز ۱۱ پرو

مایکروسافت می‌گوید که در حال برنامه‌ریزی برای به‌روز رسانی ویندوز ۱۱ پرو است، بنابراین در مرحله راه‌اندازی اولیه به اتصال اینترنت و یک حساب مایکروسافت نیاز دارید.

این تغییرات منعکس‌کننده همان الزاماتی است که مایکروسافت در ابتدا به Windows 11 Home در سال گذشته اضافه کرد؛ به این معنی که شما نمی‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری محلی در حین راه‌اندازی، از داشتن حساب‌ مایکروسافت بگریزید.

مایکروسافت از زمان ویندوز ۱۰ به طور فزاینده‌ای کاربران ویندوز را برای استفاده از حساب مایکروسافت تحت فشار قرار داده است و این تغییر جدید در ویندوز ۱۱ پرو برای بسیاری که امیدوارند از جمع‌آوری داده‌ها و تله‌متری مایکروسافت در ویندوز جلوگیری کنند، خوشایند نخواهد بود.

در یکی از پست‌های وبلاگ ویندوز اینسایدر (Windows Insider) آمده است: «نسخه ویندوز ۱۱ پرو، مانند نسخه خانگی ویندوز ۱۱ اکنون فقط در طول راه‌اندازی اولیه دستگاه (OOBE) به اتصال به اینترنت نیاز دارد. اگر انتخاب کنید که یک دستگاه را برای استفاده شخصی راه‌اندازی کنید، MSA نیز برای راه‌اندازی مورد نیاز خواهد بود.

مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش این تغییر در ساختار ویندوز ۱۱ است و احتمالا در ماه‌های آینده برای ویندوز ۱۱ پرو نیز عرضه خواهد شد. در حال حاضر، کاربران ویندوز ۱۱ پرو با جدا کردن رایانه از اینترنت در حین راه‌اندازی و ایجاد یک حساب کاربری محلی به جای آن، می‌توانند از داشتن حساب مایکروسافت و یا وارد شدن با آن جلوگیری کنند.

نیاز جدید به این معنی است که نصب‌های جدید ویندوز ۱۱ پرو به یک حساب مایکروسافت و اتصال به اینترنت در حین راه‌اندازی نیاز دارد و کسانی که امیدوارند از آن اجتناب کنند باید از یک حساب مایکروسافت ساختگی استفاده کرده تا پس از آن یک حساب محلی ایجاد کنند.

همشهری آنلاین

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید