ستاد کرونا: البرزی ها خطر موج بعدی کرونا را جدی بگیرند

    کد خبر :858395
ستاد کرونا: البرزی ها خطر موج بعدی کرونا را جدی بگیرند

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به خیز دوباره کرونا در برخی استان های همجوار و شیوع ویروس های فصل سرما، از ساکنان البرز خواست با رعایت کامل پروتکل ها و واکسیناسیون از شیوع موج ششم کرونا جلوگیری کنند.

دکتر مهرداد بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اکنون ۲ شهرستان کرج و فردیس استان البرز همچنان نارنجی هستند و وضعیت کرونایی استان شکننده است.

وی ادامه داد: هرچند در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در استان هستیم اما اگر مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شوند، بار دیگر کووید ۱۹ در استان فوران خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون دز واکسن کرونا در استان البرز تزریق شده است، گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در البرز دز اولی هستند و مابقی ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت : تزریق دز سوم واکسن کرونا به تازگی در استان آغاز شده و کارکنان بهداشت و درمان و بیماران صعب العلاج که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته در حال دریافت دز سوم هستند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان استان البرز یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بابایی در عین حال تاکید کرد که با توجه به تغییر رنگ کرونایی مناطق همجوار از جمله استان قزوین ، انتظار می رود مردم استان البرز با انجام به موقع واکسیناسیون همچنان استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز ار حضور در مکان های پر ازدحام را فراموش نکنند.

وی بیان داشت: متاسفانه بسیاری از مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و این امر با توجه به فصل سرما و خیز آنفلوآنزا و سایر بیماری های ویروسی خطری جدی برای سلامت مردم است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: اکنون روزانه حدود یک هزارو۶۰۰ بیمار سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند که بخشی از آنها کرونایی و مابقی مبتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هستند.

وی با یادآوری این نکته که مردم سال گذشته بیش از امسال از ماسک استفاده می کردند، گفت: این امر موجب شد تا مشکل ابتلا به آنفلوآنزا در فصول پاییز و زمستان گذشته در استان اندک باشد.

بیماری کووید ۱۹ تاکنون سبب بستری شدن ۷۶ هزار و ۶۵۱ نفر در البرز شده که ۶ هزارو ۳۳۸ نفرآنان جان باخته اند.

اکنون ۲ شهرستان کرج و فردیس نارنجی ، چهارشهرستان ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و اشتهارد زرد و شهرستان طالقان آبی کرونایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید