سایه بلاتکلیفی بر سر بازار سرمایه

    کد خبر :1051442
سایه بلاتکلیفی بر سر بازار سرمایه

بررسی بازار ارز و سرمایه در روز قبل نشان می‌دهد که هر دو‌ بازار فعلا در شرایط بلاتکلیفی هستند و باید درباره ادامه مسیر تصمیم‌گیری کنند.

این روزها در بازار سرمایه همچنان سهام کوچک در مقایسه با سهام بزرگتر عملکرد بهتری دارند چرا که در روز گذشته شاخص هم‌وزن که دماسنج سهام کوچکتر بازار است تقویت شده و بالا رفت.

بررسی ارقام در این هفته نشان می‌دهد. که همچنان از شاخص کل جلوتر است و این هفته شاخص هم‌وزن از شاخص کل پیش افتاده است.

بازار تقریبا رنج شده است و روی مقاومت مهم خود ایستادگی می‌کند، در حالی که برآیند اخبار مثبت منتشر شده برای بازار سرمایه مثبت است ولی بازار سرمایه به‌نظر می‌رسد فعلا نسبت به تصمیم گیری درباره ادامه مسیر بلاتکلیف است و مشخص نیست در کدام جهت حرکت خواهد کرد.

گروه انبوه‌سازی همچنان گروه برتر بازار است که برآیند نمادهای مثبت و منفی آن بیشتر به نفع سبزپوش هاست.

این روزها خبرها از گروه خودروسازی نیز افزایش پیدا کرده است که هنوز نتوانسته اعتماد سهامداران به این گروه را جلب کند.

پس از قبول شورای اعتبار برای پرداخت تسهیلات به گروه خودرویی، سهامداران بیشتر به دنبال درک این موضوع هستند که برنامه شرکت‌ها برای خروج از زیان و جبران آن چگونه است؟

گفته می‌شود موضوع عرضه خودرو به قیمت حاشیه بازار همچنان روی میز است ولی این بار خودروسازها برای کاهش حساسیت‌ها، میزان عرضه پیشنهادی را نصف کرده و به ۶۰ هزار خودرو کاهش داده‌اند.

بورس از دودلی خارج می‌شود؟

به هرحال باید دید که شاخص کل بازار سرمایه از دودلی خارج می‌شود و برای ادامه مسیر کدام مسیر را انتخاب می‌کند.

قیمت‌ها در بازار ارز روز قبل دو‌نیمه متفاوت داشت در نیمه ابتدایی معاملات روند نزولی داشت و حمایت‌ نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی و حمایت ۱۵ هزار تومانی درهم از دست رفت.

بهانه این اتفاق در روز گذشته خبری بود که درباره توقف فعالیت بانک ملی در عراق منتشر شده است. بانک مرکزی به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشورا علام کرد که خبرسازی دلالان ارزی این بار در حوزه تجارت ایران و عراق است و لازم است، تجار نگران خبرها نباشند.

فارغ از خوب و بد دلار تهران، انتظار نوسان مثبت روبه بالا برای بازار ارز در روز جاری وجود داشت. چرا که دلار تهران و درهم امارات در روز قبل حمایت خود را از دست دادند. حمایت‌ها یک محدوده مهم هستند که اصطلاحا گفته میشود مانند آهن‌ربا می‌توانند قیمت‌ها را به سمت خود جذب کنند. تا اینجای کار فعلا میتوان حرکت مثبت درهم و دلار را پولبک به خط روندی حمایتی دانست تا تکلیف بازار مشخص شود.

به گزارش اکو ایران، بررسی قیمت تتر در معاملات شبانه نشان‌ می‌دهد که دلار دیجیتال در شب گذشته، روند نزولی داشته است و گپ مثبت تتر و دلار در معاملات شبانه از بین رفت که انتظارات افزایشی برای نیمه ابتدایی معاملات ارز را خنثی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید