ساکنان بومی در اولویت واگذاری زمین

    کد خبر :89815

 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مناطق مرزی کشور از منابع آبی خوبی برخوردار هستند، گفت: با هدف استفاده از منابع آبی مناطق مرزی، ۲۳۰هزار هکتار باغ مثمر در استان‌های مرزی احداث می‌شود.

محمد علی طهماسبی امروز در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به تدوام خشکسالی در سال‌های اخیر، افزود: با توجه به کاهش بارندگی در کشور، وزرات جهاد کشاورزی برای تمامی منابع آبی که امکان استفاده از آن وجود دارد برنامه‌ریزی کرده و منابع آبی ارزشمندی که در مناطق مرزی وجود دارند یکی از این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: طرح احداث باغ‌های مثمر در مناطق مرزی از جمله طرح‌های است که با هدف استفاده از این منابع آبی در این مناطق با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در تشریح چگونگی همکاری این وزارتخانه، توضیح داد: شبکه اصلی آبرسانی از منابع آبی مرزی توسط وزارت نیرو و شبکه توزیع آب در مزارع توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد خواهد شد.

طهماسبی اراضی در نظر گرفته شده برای احداث این باغ‌ها را اراضی ملی و اراضی مستثنیات عنوان کرد و ادامه داد: این اراضی پس از آماده‌سازی با اولویت به ساکنان بومی استان‌ها و مناطق مرزی و پس از آن‌ها به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند واگذار می‌شود.

به گفته وی، واگذاری این زمین‌ها به ساکنان بومی، در قالب تشکل‌های محلی خواهد بود که اعضای این تشکل‌ها از افراد بومی مناطق مرزی هستند.

طهماسبی شش استان مرزی کشور را واجد شرایط حضور در این طرح دانست و تأکید کرد: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجانی شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بخشی از خراسان شمالی استان‌های هستند که در حال حاضر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

وی در پایان تسریع در اجرا و تکمیل برنامه مهار آب‌های مرزی ضروری دانست و اظهار کرد: بحران کم‌آبی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور است به همین دلیل دولت دوازدهم مهار آب‌های مرزی و‌ برنامه‌ریزی برای توسعه کشت متناسب با نیاز کشور در این مناطق را در دستور کار قرار داده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. امراله مهماندوست گفت:

    بومی یا غیر بومی بودن متقاضیان تفاوتی ندارد واقعیت این است هرکس که به اندازه و به موقع رشوه بدهد مالک زمین از طرف دولت می شود اما بعد کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) بودم که خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم امام خمینی و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب بود که تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشور حضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام از اول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی در دفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت ایران می گوید برای ایثارگران انجام داده می شود تبلیغاتی دروغین است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه جانباز بودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید