سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ خود را معرفی کرد

    کد خبر :880694
سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ خود را معرفی کرد

سامسونگ امروز چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی کرد؛ این جدیدترین چیپست پرچمدار این شرکت است که قدرت تلفن‌های هوشمند گالکسی اس۲۲ را در مناطق جهان تامین می‌کند.

پلتفرم جدید بر اساس فناوری فرآیند ۴ نانومتری EUV ساخته شده و دارای یک GPU سفارشی به نام Xclipse است.

این پردازنده مبتنی بر معماری AMD RDNA2 است و به این ترتیب، یک «پردازنده گرافیکی هیبریدی بی‌نظیر» است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی پرتو و با نرخ سایه‌زنی متغیر (VSR) را در تلفن همراه به ارمغان می‌آورد؛ اولین تراشه گوشی هوشمند که این کار را انجام می‌دهد.

اگزینوس ۲۲۰۰ (Exynos ۲۲۰۰) همچنین یکی از اولین تراشه‌هایی است که هسته های CPU Armv9 را ادغام می‌کند. این پردازنده ۸ هسته‌ای دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 متعادل کننده عملکرد و کارایی و چهار هسته کوچک Cortex-A510 برای بهره‌وری انرژی است. سامسونگ به طور سنتی فرکانس تراشه‌هایش را فاش نمی‌کند.

GPU کاملاً جدید و CPU بهبودیافته همچنین دارای NPU قدرتمندتری هستند تا با آنها همراهی کنند. در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰، عملکرد دو برابر شده است و امکان محاسبات بیشتری را به‌صورت موازی فراهم می‌کند که عملکرد کلی هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد.

در سایر مشخصات، اگزینوس از دوربین تک تا ۲۰۰ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۸K، نمایشگرهای ۴K تا ۱۲۰ هرتز یا +QHD با فرکانس ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می کند.

این چیپست با آخرین رم LPDDR۵ و حافظه داخلی UFS ۳.۱ کار می کند. مودم 5G هم روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و هم فرکانس‌های میلی‌متری موج کار می‌کند، در حالی که سیستم ناوبری جهانی از تمام استانداردها و ماهواره‌های اصلی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، سامسونگ می‌گوید، اگزینوس ۲۲۰۰ در حال حاضر در حال تولید انبوه است. هیچ تاریخ رسمی برای دیدن سری گلکسی اس ۲۲ با این تراشه وجود ندارد، اما شایعات مختلف به هشتم فوریه (۱۹ بهمن) به‌عنوان تاریخ عرضه بالقوه اشاره می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید