سامانه ثبت «قرارداد کار» و «دادخواست‌» رونمایی شد

    کد خبر :73687

سامانه ثبت «قرارداد کار» و «دادخواست‌» باحضور علی ربیعی ، وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی امنیت شغلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در نشست تخصصی امنیت شغلی همراه با امنیت سرمایه‌گذاری و تولید که از صبح امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور و تشکل های کارگری و کارفرمایی در مجموعه تلاش برگزار شد، سامانه جامع روابط کار رونمایی شد.

ذیل سامانه جامع روابط کار بیش از 30نرم افزار و سامانه طراحی شده که یکی از این نرم افزارها مربوط به ثبت قراردادهای کار و ثبت دادخواست‌ها است.

پیش از این اسماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار ، از رونمایی «سامانه ثبت قراردادهای کار» در نیمه مرداد ماه خبر داد و گفت: در این سامانه علاوه بر اینکه کارفرمایان مکلف می‌شوند تمام نسخه‌های قرارداد منعقده اعم از دائم و موقت را روی سامانه آپلود کنند، مکلف هستند قراردادهای شفاهی را هم درج کنند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار ادامه داد: درباره قرارداد شفاهی باید مشخصات کارگر در این سامانه ثبت و درج شود. این سامانه یکی از 30 سیستم جامع روابط کار است. 29 سیستم دیگر در زمینه روابط کار وجود دارد. تمام فعالیت‌های روابط کار طی چندماه آینده به وب متصل و دیجیتالی خواهد شد.

ظریفی آزاد گفت که «طرح امنیت شغلی» با «سامانه ثبت قراردادهای کار» مرتبط است. در این سامانه اطلاعات کامل از کارگر و کارفرما و روابط کار آنها وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید