سامانه برق آمریکا؛ در تیررس هکرهای روس

    کد خبر :36921

 

رسانه های روسیه از توان هکرهای روس برای در اختیار گرفتن سامانه مدیریت شبکه تامین برق آمریکا با استفاده از یک بدافزار تازه ساخته شده خبر دادند.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در این باره نوشته است: هکرهای روسیه روش قطع برق شهرهای آمریکا را یاد گرفته اند.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایرنا، پایگاه آنلاین این روزنامه امروز (چهارشنبه) افزود: شرکت آمریکایی تامین امنیت اطلاعاتی دراگوس به این نتیجه رسیده، برنامه نویسان در روسیه بدافزاری را تولید کرده اند که قادر به اخلال در سامانه های رایانه ای مدیریت برق شهرهای آمریکا است.

این برنامه مخرب که CrashOverride نام گرفته، براساس اطلاعات اعلام شده قادر به حمله و نفوذ ناگهانی به رایانه های کنترل برق و از کار انداختن شبکه توزیع از چند ساعت تا چند روز است.

روزنامه روسی در پایان نوشته است: این بدافزار پیشتر توسط هکرهای روسی برای حمله به مدیریت رایانه ای برق اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

موضوع ادعای حمله سایبری از حدود یک سال پیش با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اوج گرفت و برخی مقام های وقت این کشور مدعی شدند، اقدام هایی از روسیه برای تاثیرگذاری هکری بر روند رای گیری انجام شده است، ولی مقام های بلندپایه این کشور از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری بارها این اتهام ها را رد کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید