ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و کالا در پایتخت

    کد خبر :617718

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و کالا در پایتخت خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در در چهاردهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا اظهارداشت:موتورسیکلت‌ها در جدول متهمان آلودگی هوا صدرنشین هستند و با جثه کوچک بیش از یک‌چهارم آلودگی هوای تهران را تولید می‌کنند همچنین موتورسیکلت‌ها به دلیل اینکه موتور نامناسبی دارند و عمدتاً هم کاربراتوری هستند با مصرف بالای سوخت، احتراق نامناسب سوخت به‌شدت باعث افزایش آلودگی هوا می‌شوند.

 

وی افزود: عمده آلودگی تولیدی از موتورسیکلت‌ها منوکسیدکربن و ذرات معلق و هیدروکربن‌های خام هستند که به‌شدت بر سلامت شهروندان تأثیرگذار است.

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 10 درصد آلودگی هوای تهران به علت خروجی اگزوز موتورسیکلت‌ها است، تأکید کرد: طرح نوسازی ناوگان موتورسیکلت تهران در دستور کار قرار گرفته است گرچه طی چند سال اخیر موضوع جایگزینی موتورسیکلت‌های تهران با موتورهای برقی را دنبال ‌کرده‌ایم اما به دلیل افزایش قیمت‌ها و وارداتی بودن آن‌ها به مشکلاتی در این زمینه برخوردیم.

 

پورسید آقایی بیان داشت:در حال حاضر هدف ما جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتور برقی است چون «پیک‌های موتوری» پیمایش بالایی دارند و آلودگی زیادی تولید می‌کنند.

 

وی به نقش معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در کاهش آلودگی هوا و به اجباری بودن معاینه فنی برای هرگونه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بخش اعمال قانون موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی مشکلاتی وجود دارد ازاین‌رو در این جلسه مقرر شد ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و کالا که پیمایش بالایی دارند برابر ضوابط محیط زیستی مربوطه صورت گرفته و الزام به معاینه فنی را مطابق با مصوبات و مقررات کشور اجرایی کنند.

 

پورسیدآقایی در ادامه به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد سازمان تاکسیرانی شهر تهران سیاست‌های خود را جهت ترغیب و تشویق تاکسیرانان به اخذ معاینه فنی برتر تهیه و به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید