ساماندهی آرامستان‌های روستایی استان تهران

    کد خبر :566863

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری تهران گفت: دستورالعمل ایجاد و ساماندهی آرامستان‌ها و غسالخانه‌های روستایی پس از نیازسنجی لازم به فرمانداران و دهیاران سطح استان ابلاغ شد.

پرندوار در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران، ضمن اشاره به لزوم ساماندهی آرامستان‌های روستاهای استان، اظهار داشت: دستورالعمل ایجاد و ساماندهی آرامستان‌ها و غسالخانه‌های روستایی را پس از نیازسنجی لازم به فرمانداران و دهیاران سطح استان ابلاغ کردیم و این مهم، بدون تردید در ثبت آمار مرگ و میر در همه نقاط استان تهران، نقش موثری خواهد داشت.

وی افزود: فرمانداران و دهیاران باید با تشکیل جلسات منظم، نسبت به بررسی و ارائه آمار و مستندات دقیق از وقایع چهارگانه اقدام کنند. همچنین در زمینه ارائه آمار مهاجرت و جابه جایی جمعیت و تحرک در روستاها که از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده، به رغم نداشتن تکالیف قانونی از سوی دهیاران در این باره، این آمادگی وجود دارد تا بتوانیم نسبت به ثبت این وقایع به ثبت احوال کمک کنیم.

پرندوار، تصریح کرد: با توجه به حساسیت امر ثبت وقایع چهارگانه، پیشنهاد ما این است که در راستای حصول به منابع آماری دقیق‌تر، نسبت به ایجاد کارگره تحقیقاتی در این باره اقدام شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر روستایی استانداری تهران، یادآور شد: یکی از مشکلات عمده حوزه روستایی، بحث اقامت‌های کوتاه مدت خوش‌نشینان و مرفه‌نشینان در مناطق روستایی است که در کنار حاشیه‌نشینی در روستاها، نیازمند رسیدگی خواهد بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، وی در پایان نیز تاکید داشت: در راستای اعتلای استان و همچنین هم‌افزایی میان اداره‌کل روستایی و ثبت احوال استان تهران، ما این آمادگی را داریم تا در کمیته‌های ثبت وقایع چهارگانه در شهرستان‌ها، ظرفیت دهیاران را بسیج کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید