سال 2026 سیارکی به زمین نزدیک خواهد شد/ چین به دنبال منحرف کردن این سیارک

    کد خبر :925568

برکسی پوشیده نیست که چین طی سال‌های اخیر اقدامات بزرگی در صنعت فضایی انجام داده و حال گزارش جدید نشان می دهد که این کشور قصد دارد به انحراف سیارکی که سال 2026 نزدیک زمین خواهد شد، بپردازد.

بازتاب-در آوریل سال جاری، چین اعلام کرد که در حال کار بر روی سیستمی برای محافظت از زمین در برابر سیارک‌ها است که سیستم‌هایی برای نظارت و خنثی‌سازی مستقیم اجسامی را شامل شده که به طور بالقوه زمین را تهدید می‌کنند.  اکنون مشخص شده است که اولین ماموریت برای منحرف کردن مسیر یک سیارک برای سال 2026 برنامه ریزی شد. جسم مربوطه قبلاً پیش بینی‌هایی روی آن صورت گرفته است.

سال 2026 سیارکی به زمین نزدیک خواهد شد

جزئیات این مأموریت توسط لانگ لهائو، طراح ارشد سری موشک‌های لانگ مارس چین، در یک سخنرانی با عنوان «علم و نوآوری در چین» بیان شد. با توجه به ارائه او، شی 2020 PN1 به عنوان هدف برای آزمایش انتخاب شد. این پرتاب با استفاده از موشک Long March 3B، نوعی فضاپیمای مداری چین انجام می‌گیرد. با کمک آن، چین ماهواره‌هایی را به مدار زمین ثابت می‌فرستد، اما Long March-3B در مأموریت‌های ماه نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ماموریت منحرف کردن مسیر سیارک شامل یک ضربه‌گیر و یک وسیله نقلیه مداری ناظر خواهد بود. مدل نخست با یک سیارک برخورد خواهد کرد، در حالی که مدل دوم این رویداد را رصد خواهد کرد. قطر سیارک 2020 PN1 به حدود 40 متر می‌رسد. در حال حاضر، زمین را تهدید نکرده، اما دانشمندان چینی می‌خواهند این فناوری را روی آن آزمایش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید