سازمان ملل متحد: کرونا موجب افزایش گرسنگی در جهان شده است

    کد خبر :827097

سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلان کرد که همه گیری کووید – ۱۹ موجب افزایش ۱۸ درصدی شمار افرادی شده که دچار گرسنگی هستند.

به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه؛ این وضع، شکست بزرگی برای تلاش‌های جهانی برای دسترسی همگانی به مواد غذایی کافی ایجاد کرده است.

با اینکه جهان پیش از بحران همه گیری نیز نتوانسته بود به هدف ریشه کن کردن گرسنگی تا ۲۰۳۰ دست یابد، اما این گزارش هشدار داده که همه گیری اکنون این تلاش‌ها را به راستای نادرستی بازگردانده است.

بر اساس گزارش سالانه امنیت غذایی و تغذیه، گردآوری شده توسط چند نهاد وابسته به سازمان ملل متحد؛ رکود گسترده اقتصادی ناشی از اقدامات محدود کننده و قرنطینه‌ای در سراسر جهان، موجب یکی از بزرگ‌ترین افزایش‌های آمار گرسنگی جهانی در ده‌ها سال گذشته شده است.

گرچه تاثیر کامل همه گیری را هنوز نمی‌توان مشخص کرد، اما بر اساس این گزارش شمار گرسنگان در ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱۸ ملیون تن از این تعداد در ۲۰۱۹ فراتر رفته که این افزایش میانه یا شدید ناامنی غذایی با مجموع آمار پنج سال پیش از آن برابر است.

بر اساس این گزارش؛ نزدیک به یک نفر از هر سه نفر ساکنان زمین (برابر با ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تن) در ۲۰۲۰ به مواد غذایی کافی دسترسی نداشته اند که در طول تنها یک سال نزدیک به ۳۲۰ تن افزایش نشان می‌دهد و از هر ۱۰ انسان ساکن زمین، یک نفر دچار سوء تغذیه شده است.

با اینکه افزایش گرسنگی به عنوان پیامد اقتصادی همه گیری که تقریبا همه کشور‌های دارای درآمد پائین و میانه را تحت تاثیر قرار داده، گسترده بوده، اما بیشترین تاثیر آن بر کشور‌هایی بوده که دچار فجایع آب و هوایی یا درگیری‌های نظامی بوده اند.

این گزارش مشترک توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد “فائو”، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی “ایفاد”، صندوق اضطراری کودکان سازمان متحد “یونیسف”، برنامه جهانی غذا “دبلیو اف پی” و سازمان جهانی بهداشت “دبلیو اچ او” تهیه و منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید