سازمان فرهنگی هنری شهرداری از فیلمسازان شهری حمایت کند

    کد خبر :42086

جواد نوروزبیگی معتقد است؛ فیلمساز با پرداختن به مشکلات شهری کمک خوبی به حل مسائل شهرنشینی می‌کند.

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده و کارگردان)، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری جشنواره با موضوع تخصصی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره با موضوعی تخصصی، اتفاق خوبی است. جشنواره فیلم شهر می‌تواند با پتانسیل بالایی که دارد با حضور فیلمسازان حرفه‌ای در جشنواره به معضلات شهری و اجتماعی و شهرنشینی بپردازد و برای مخاطبان به نمایش بگذارد، تا جامعه برای حل معضلات با مدیران و مسئولان همراه شوند.

وی ادامه داد: فیلمساز با پرداختن به مشکلات شهری در فیلم شهری کمک خوبی به حل مسئله شهرنشینی می‌کند و یکی از اهداف جشنواره فیلم شهر باید حمایت فیلمسازان باشد. جشنواره با در اختیار داشتن پتانسیل‌های خوب می‌تواند گام‌های موثری در جهت پیشرفت فیلمسازی انجام دهد.

تهیه‌کننده فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» با اشاره به رویکرد اثر فرهنگی و هنری در رابطه با زندگی شهری بیان کرد: طبیعتا رویکرد ویژه‌ای باید در زمینه فرهنگ و هنر در رابطه با فرهنگ شهری اتخاذ شود، زیرا این مسئله بسیار مهم و حساس است. موضوعی را برای ساخت فیلم باید انتخاب کنیم که هم مخاطب‌پسند باشد یعنی موضوع برای مخاطب ملموس و قابل هضم باشد و هم موضوعات مرتبط با شهرنشینی را گسترش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای توسعه شهرنشینی و نشان دادن معضلات در فیلم شهری وجود دارد، گفت: به اعتقاد من، کارشناسان حوزه اجتماعی و شهری به همکاری با فیلمسازان بپردازند و به آنان مشورت دهند که برای ساخت فیلم شهری چه کارهایی باید انجام دهند. این موضوع خیلی مهم است که تعاملی برقرار شود و کارشناسان حوزه شهری وارد عمل شوند. برای حل مسائل شهری به همیاری مردم، کارشناسان و فیلمسازان نیاز داریم.

تهیه‌کننده فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» در پایان اظهار کرد: در درجه اول برگزارکنندگان جشنواره فیلم شهر باید انگیزه‌ای در فیلمسازان ایجاد کند. یعنی فیلمسازان را مورد حمایت مالی خود قرار دهند، زمانی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری فیلمسازان را مورد حمایت خود قرار دهد، آنها فیلمی در خور تحسین می‌سازند. به عنوان مثال قسمتی از فضای سبز را در زمان اکران فیلم به کارگردان اختصاص دهد و یا بیلبوردهای تبلیغاتی را در اختیار فیلمسازان بگذارد، این تعامل، مشارکت و حمایت می‌تواند فیلمساز را ترغیب به ساخت فیلم شهری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید