سازمان جهانی بهداشت: آمریکا و برزیل هشدارهای اولیه شیوع کرونا را جدی نگرفتند

    کد خبر :714216

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه‌گیری کرونا موفق عمل نکردند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقادهای بسیاری به دلیل کوچک شمردن تهدید کرونا روبروست. گفته می‌شود او فرصتهای طلایی اولیه برای مهار شیوع این ویروس در آمریکا را با سهل‌انگاری از دست داد. گزارشهای زیادی تایید می‌کند که وی مدتها قبل از این که ویروس در آمریکا دیده شود، در جریان خطرات آن قرار گرفته بود.

رئیس‌جمهور برزیل هم مانند همتای آمریکایی‌اش در مظان همین اتهامات قرار دارد. «ژائیر بولسانورو» بارها خطر این ویروس را کم‌اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که مشخص شد ۲۰ عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

به گزارش فارس،آمریکا بالاترین رقم ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارد و تنها کشوری است که آمارش ۷ رقمی شده است. طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۰ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده و در مجموع ابتلای یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۸۱ نفر تایید شده است.

برزیل هم یکی از ۱۰ کشوری است که بالاترین آمار ابتلا در جهان را دارد. بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ مبتلا و ۱۱ هزار مرگ در این کشور بر اثر کرونا ثبت شده که بر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، برزیل را در جایگاه هفتمین کشور درگیر با کرونا در جهان قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید