سازمان ثبت اسناد: بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۳۹
    کد خبر :847411
سازمان ثبت اسناد: بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تکذیب خبر جایگزینی برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال مراکز تعویض پلاک برای صدور سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی گفت: بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد ارتباطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد.

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در واکنش به انتشار خبری درباره صدور بخشنامه‌ای از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که ساعتی پیش در فضای مجازی منتشر شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در صراحت ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ تصریحی در خصوص ملاحظه گواهی نقل و انتقال خودرو ، قبل از انتقال خودرو ندارد و سران دفاتر مستقلا می توانند نسبت به صدور سند خودرو اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه جدید، برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبیّن احراز ، بررسی و طی تشریفات قانونی مصرحه بوده کفایت می کند و از این پس به گرفتن تاییدیه از مراکز تعویض پلاک قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیازی نیست.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: قبلا بخشنامه ای از سوی معاونت امور اسناد سازمان ثبت صادره شده بوده که از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد و بر مبنای آن می بایست گواهی تأییدیه انتقال خودرو دریافت می شد.

به گزارش ایلنا، اقبال تأکید کرد: بعضا متاسفانه بخشنامه جدید امور اسناد را مبنی بر قبول برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال تلقی کرده اند. در حالی که چنین نیست و بخشنامه صادره ارتباطی به برگ سبز ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید