صبح روز دوشنبه ۱۶‌خردادماه به مأموران پلیس تهران خبر رسید در تعطیلات چند روز گذشته سارقان حرفه‌ای به بانک ملی شعبه ممتاز دانشگاه تهران در خیابان انقلاب بین خیابان دانشگاه و ابوریحان دستبرد زده و محتویات تعداد زیادی از صندوق‌های امانات بانک را سرقت کرده‌اند. با اعلام این خبر به دستور بازپرس ویژه سرقت دادسرای ویژه سرقت، تیم‌های ویژه‌ای از مأموران اداره ۱۷ پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد سارقان پس از ورود از پارکینگ و تخریب در ورودی قسمت صندوق‌های امانات وارد محل شده و اقدام به سرقت کرده‌اند.

به نوشته رکنا، نخستین بررسی‌ها حکایت از آن داشت سارقان حرفه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی در چند روز تعطیلی آخر هفته و به احتمال زیاد در روز جمعه وارد بانک شده و دست به سرقت زده‌اند، به طوری که در همان روز پیام هشداری از طریق سیستم هشدار بانک به تلفن همراه رئیس شعبه ارسال می‌شود، اما وی این پیام را جدی نمی‌گیرد و نه تنها به موضوع رسیدگی نمی‌کند، حتی به پلیس هم خبر نمی‌دهد. همچنین معلوم شد که هشدار آژیر خطر بانک به سیستم پلیس وصل نبوده است.

سارقان وقتی وارد بانک می‌شوند در طبقه سوم سیستم هشدار و دوربین‌های مداربسته را قطع و سرقت می‌کنند و سپس وارد قسمت نگهداری صندوق امانات شده و با دستگاه‌های هوا برش، در ایمن و محکم را برش داده و پس از تخریب آن وارد صندوق امانات می‌شوند. پس از این سارقان حدود ۲۵۰‌صندوق امانات را با وسایل وامکاناتی که داشته‌اند، تخریب کرده و اموال داخل آن را سرقت می‌کنند.

بازداشت سارقان

مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کرده‌اند و در همین زمینه برای یافتن رد پایی از عاملان سرقت سه متهم را بازداشت کرده و برای بازجویی در اختیار کارآگاهان ویژه قرار داده‌اند.

در نهایت ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی که ۱۰ نفر از آنها در داخل و ۳ نفر خارج از کشور بودند، دستگیر شدند.

دادستان تهران در این باره گفت: ۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.